Анонси

8 вересня в Чернівцях відбудеться тренінг з медіаграмотності – анонс

8 вересня о 10-00 у Чернівецькій обласній універсальній науковій бібліотеці імені Михайла Івасюка (м. Чернівці, вул. О. Кобилянської, 47) відбудеться тренінг на тему “Як стати медіаграмотним, або Як врятуватися від пропаганди та маніпулювання свідомістю?”

Чи вміємо відрізнити достовірну інформацію від недостовірної? Чи розпізнаємо «фейк», «джинсу», пропаганду? Чи зуміємо перевірити джерела, авторів, мету інформації? Погодимось, аби нами маніпулювали, чи будемо мислити критично?

Визначити орієнтири в розбурханому інформаційному морі, сформувати навики захисту від маніпуляцій, дізнатися про принципи і стандарти якісної журналістики, назвати себе медіаграмотним (тобто свідомим споживачем медіапродукту), стати сіячем отриманих знань – допоможе тренінг з основ медіаграмотності, пропонований бібліотечним працівникам області.

Тренер: Тетяна Смолдирева, медіаексперт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, доцент кафедри журналістики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, заслужений журналіст України.

Захід проводиться Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки USAID через Інтерньюз.

Контакт:
Тетяна Смолдирева
0505601998 , smolatp@i.ua

Додаток
Програма тренінгу:
09.30 – 10.00 – реєстрація, вітальна кава.
10.00 – 11.45 – Перша сесія: Стандарти якісної журналістики
1. Людина у морі інформації. Визначення рівня довіри слухачів до ЗМІ.
2. Дотримання стандартів інформування – професійний обов’язок журналістів.
3. Чим відрізняється інформація від пропаганди.
4. Робота в групах: перегляд та аналіз свіжого випуску теленовин
5. Тож кому і для чого потрібна/важлива медіаграмотність? Медіаграмотність як протидія агресивній російській пропаганді.
11.45 – 12.00 – кава-пауза.
12.00 – 13.45 – Друга сесія: Впливи на якість інформації
1. «Незалежність» медіа: міфи та реальність. Медіавласність та якість /незалежність журналістики.
2. Маніпуляції і «фейки» (у соцмережах, друкованих ЗМІ, на ТБ)
3. Робота в групах: аналіз заголовків (заголовки як лакмусовий папірець якісної інформації/фейків/маніпуляцій)
4. Соціальні мережі: між правдою та фейком. Відеопрезентація «Фейки у соцмережах» .
13.45 -14.45 – обід.
14.45-16.15 – Третя сесія: Формування критичного мислення
1. Перевірка джерел інформації.
2. Сайт Stopfake
3. Що таке «джинса». Як визначити замовність(ознаки джинси)
4. Правила критичного (аналітичного) мислення
16:15– 16:30 Перерва. Анкетування
16:30 – 17:45 – Четверта сесія Особливості регіональних ЗМІ
1. Дотримання професійних стандартів регіональними ЗМІ (за матеріалами моніторингу Інституту демократії ім.Пилипа Орлика (за підтримки Інтерньюзу.)
2. Як уникнути мови ворожнечі у засобах масової інформації.
3. Як поширити досвід та розширити коло «медіаграмотних»? Розробка плану міні-лекцій з медіаграмотності для користувачів місцевих/сільських бібліотек.
4. Підбиття підсумків. Аналіз корисності тренінгу/здобутих знань (за анкетуванням).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *