Про стандарти медіа говорили на тренінгу в Полтаві

25 березня в рамках проекту Інституту демократії імені Пилипа Орлика з моніторингу місцевих ЗМІ на базі Полтавського національного педагогічного університету імені Володимира Короленка відбувся тренінг за темою «Як не стати інформаційною маріонеткою?»

Регіональний експерт ІДПО, голова Сумського прес-клубу Алла Федорина разом із першокурсниками та третьокурсниками відділення журналістики визначали маркери, за якими можна розрізнити інформування від пропаганди; ідентифікувати фейки – у текстах, зокрема – заголовках, на фото та відео. Та основна увага зосередилася на стандартах медіа, яких не надто дотримуються місцеві ЗМІ.

Це підтверджують зокрема результати моніторингу місцевих ЗМІ у восьми областях України. Його експерти Інституту демократії імені Пилипа Орлика здійснюють упродовж кількох років. Вони відстежують дотримання стандартів якості написання матеріалів у друкованих та Інтернет-виданнях, а також міру використання замовних матеріалів, так званої «джинси», без жодного, визначеного законодавством, маркування. Справді, українські медіа дуже далекі від дотримання стандартів. І виключно професійна дискусія з цієї теми в силу різних причин не дає бажаного ефекту. Тож чи не потрібно впливати на вирішення питання з іншого боку – не виробників, а споживачів медіа-контенту?

Схиляючись до останнього варіанту, експерти ІДПО вирішили почати працювати з аудиторією, підвищуючи її медіаграмотність, даючи інструменти для впізнавання маніпуляцій, а отже – для критичного сприйняття інформаційного продукту.

Втім, полтавську аудиторію тренінгу склали ті, хто не лише споживає інформацію медіа, а й сам невдовзі виготовлятиме медійний продукт. За якими критеріями оцінюється контент, які ознаки мають замовні матеріали, – все це на прикладах розглянули учасники навчань.

Цікавими для них виявилися практичні завдання. Варто зазначити, що для проведення занять використовувалися грунтовні матеріали, підготовлені за спільним проектом із медіаосвіти інститутів громадянського суспільства – Академії української преси, «Інтерньюзу» та «Стоп-фейку».

Тренінг було організовано за сприяння Полтавського прес-клубу. Леся Лисенко, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики факультету філології та журналістики Полтавського НПУ зазначила: у них люблять гостей і подібні навчальні заходи, тож кафедра журналістики відкрита для наступних зустрічей.

Як засвідчила підсумкова анкета, знання, отримані на тренінгу, виявилися корисними для учасників. Практично кожен зазначив, що порадив би подібне навчання своїм друзям і близьким. Отже, населення потребує медіаосвіти і варто продовжувати роботу в цьому напрямку.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *