Звіти

Житомир: описовий звіт за серпень 2017 року

Оприлюднено
Комунікація

Період моніторингу 21 -27 серпня 2017 року. В серпні були оцінені друковані періодичні видання «Житомирщина», «20 хвилин», «Ехо», «Місто». Всього у газетах оцінено 191 матеріал.
Моніторингу підлягали інтернет-портали: «Журнал Житомира» http://zhzh.info, Перший Житомирський інформаційний портал www.1.zt.ua, Житомир.today http://zhitomir.today, Житомир.інфо http://www.zhitomir.infо.

Усього на інформаційних сайтах оцінено 368 матеріалів.

ДРУКОВАНІ ВИДАННЯ

Дотримання стандартів. Травневий моніторинг показав, що у житомирських газетах сумарний бал – 3,54. Найнижчий середній бал у тижневика «Ехо»-3,06. Найвищий бал у газети «Місто»-3,93.

Найкраще газети дотримувались критеріїв доступності (1) та відсутності мови ворожнечі (0,98). Здебільшого газети дотримуються критерію достовірності – 0,84. Знизився загальний бал балансу думок у порівнянні з травневим моніторингом з 0,27 до 0,18 у серпні. Найменш збалансовані новини пропонують читачам журналісти газети «Ехо», тижневика «20 хвилин», газети «Житомирщина» і «Місто».

Критерій відокремлення фактів від думок у загальному показнику знизився з 0,69 балів до 0,58 в порівнянні з моніторингом газет у травні.

Отже, проблемою житомирських друкованих ЗМІ незмінно залишаються незбалансованість у подачі матеріалів та не відокремлення фактів від думок.

Усього в цій категорії оцінено 62 матеріали

Матеріали з ознаками замовності, пропаганди, проросійські меседжі, фейки

Загальний середній показник кількості матеріалів з ознаками замовності у друкованих ЗМІ в серпні становив 6,3%. Найбільша кількість «джинси» виявлена у тижневику «20 хвилин» -13,7%.

Житомир, звіт, серпень

Крім того, тут не маркується, так звана «іміджева» комерційна реклама. Наприклад, інтерв’ю з практикуючим психоаналітиком вкупі з рекламою його послуг -«Духовність як шлях до зцілення»(№32,с.4)

Те ж саме стаття «Вільний час поза школою: щоб цікаво і корисно»(№32,с.10) поряд з немаркованим рекламним блоком про курси іноземних мов.

Загалом в газеті з 51 матеріалу – 11 мають ознаки замовності.

6,2% замовних матеріалів за останній тиждень серпня надрукував тижневик «Ехо». Тут переважає політична «джинса». Наприклад, на одній сторінці розміщено відразу два матеріали про благодійність народного депутата Б. Розенблата.(№ 34,с.2)

За період моніторингу в газетах не виявлено матеріалів пропагандистського характеру та з проросійськими меседжами і фейками.

Неналежно маркованої реклами за узагальненими показниками в газетах виявлено 7,8 %, Найбільше немаркованої реклами 19,6% у газеті «20 хвилин», 3,8% у газеті «Місто»,6,2% – в «Ехо». Найменше -0,9% в газеті «Житомирщина».

Житомир, звіт, серпень

Мал. 1 Джинса та неналежно марковані матеріали

Теми, жанри, тональність, походження

Жанри у друкованих ЗМІ. Жанрова палітра друкованих ЗМІ Житомирщини залишається незмінною – 41% усього друкованого контенту займають інформаційні жанри, 27% – інформація, яка підпадає під категорію «інше» (поздоровлення, поради, гороскопи та ін.). В порівнянні з минулими моніторингами відсоток таких матеріалів коливається в межах -22 -27%. Кількість протокольних матеріалів та прес-релізів знизилася з 18% у травні до 9%.

Загальний показник аналітичних статей становить 4% відповідно. Найбільше таких в газеті «Житомирщина». Жанр журналістського розслідування відсутній відсутній.

Житомир, звіт, серпень

Мал.2 Жанри

Теми

В газетах матеріали про життя місцевої громади складають -16%, в однаковій мірі приділяється увага соціальним проблемам і культурі-по 6%, 5% матеріалів торкається тем економіки та фінансів. Вдвічі в порівнянні з травневим моніторингом скоротилась кількість повідомлень про скоєння злочинів та ДТП- 4%. По 1% припало на матеріали про децентралізацію, зовнішню політику та новини з-за кордону. З 6% у травні до 2% у серпні знизилась кількість матеріалів про АТО та допомогу армії. За період моніторингу на шпальтах газет не було виявлено жодного матеріалу про ВПО та корупцію чи викривання злочинів, пов’язаних з нею. Найбільше 48% -це матеріали, які не мають суспільно-важливого значення (поради, прогнози погоди, анекдоти, поздоровлення).

Походження матеріалів. Загальна кількість запозичених матеріалів у друкованих ЗМІ в серпневому моніторингу становила 21%, власних- 43% і неідентифікованого авторства чи джерела-36%.

Найбільша кількість не ідентифікованих матеріалів авторства у газетах «20 хвилин» (34) та «Ехо»(22). Як і в минулому моніторингу до 60% усього друкованого контенту житомирських газет – запозичена з інших джерел та неідентифікована інформація.

Житомир, звіт, серпень

Тональність. Переважна більшість повідомлень житомирських ЗМІ носить нейтральне забарвлення- 85%, 9% – позитивної тональності і 6% -негативної.

Усього в цій категорії оцінено 192 матеріали.

ІНТЕРНЕТ-ВИДАННЯ

Дотримання стандартів. Середній бал дотримання стандартів в інтернет-медіа Житомирщини в серпні становив – 4,36.

Найкращі показники з дотримання стандартів в інформаційного порталу Житомир. інфо http://www.zhitomir.infо (4,44 бали). Інші сайти мають показники-від 4,31 до 4,38 .Показники дещо покращились в порівнянні з травневим моніторингом завдяки дотриманню критеріїв достовірності (середній бал -0,94),відокремлення фактів від думок (0,95) та відсутності мови ворожнечі (1,0).

Найбільш збалансовано подає інформацію сайт Житомир. інфо -0,56, найменш збалансовано подає інформацію http://www.1zt.ua (0,38)

За період моніторингу в лютому, травні та серпні житомирські сайти демонструють майже однаковий результат по дотриманню стандартів подачі інформації від 4,07 до 4,36.

Усього в цій категорії оцінено 64 матеріали.

Матеріали з ознаками замовності, пропаганди, проросійські меседжі, фейки

Загальний показник «джинси» на житомирських інформаційних сайтах за тиждень серпневого моніторингу становив усього 0,3%, що є покращенням у порівнянні з травневим моніторингом – 2% , 0,5% «джинси» виявлено лише на сайті 1.zt.ua, а на порталі Житомир.інфо http://www.zhitomir.infо – 2,5% не належно маркованої реклами, на сайті Житомир.today-0,5%

Відповідно закону маркує матеріали рекламного характеру лише сайт «Журнал Житомира».

Пропаганда, проросійські меседжі, фейки за період моніторингу на житомирських сайтах не виявлені.

Усього в цій категорії оцінено 368 матеріалів.

Теми, тональність, походження

Тематика. На інтернет-порталах пріоритетна тема «життя місцевої громади» -23%, повідомлення з прес-служб ГУНП та ДСНС -19 та 11% відповідно.

Дуже мало новин на теми корупції, політики/виборів, культури, освіти\науки по 2% в кожній з категорії. Також мало пишуть сайти про децентралізацію та реформи на місцевому рівні, як і в минулому моніторингу -1%.

Інформація про події в зоні АТО чи пов’язані з цим теми на місцевих сайтах коливається у межах з 2% (у травні) до 4% (у серпні). Тема ВПО піднімається вкрай рідко. Експерти виявили лише 1 матеріал за період нинішнього моніторингу на сайті 1.zt.ua.

Теми зовнішньої політики та іноземні новини місцеві сайти теж ігнорують.

Тональність. 83% новин на житомирських сайтах нейтральної тональності,12% – негативної і 5%-позитивної. Найбільше негативно забарвлених новин на сайті Житомир.today та 1.zt.ua. Такий результат- завдяки новинам про кримінальні злочини, ДТП та катастрофи, в яких гинуть люди.

Походження матеріалів. Кількість запозичених матеріалів на житомирських сайтах у загальному показнику переважає кількість власних у співвідношенні- 57 до 34%.
З 30% (у травні) до 9% (у серпні) зменшився відсоток матеріалів неідентифікованого авторства. Найбільше таких матеріалів у стрічці новин сайту 1.zt.ua.

Усього в цій категорії оцінено 368 матеріалів.

координатор проекту в Житомирській області
Ірина Новожилова
0674104958
ztpres@ukr.net

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *