Моніторинговий звіт за січень 2023 року – Одеська область

На передньому плані порядку денного у досліджуваний період постала тема міжнародної військової допомоги Україні та підтримки нашої держави міжнародною спільнотою на усіх рівнях, зокрема культурному (внесення історичного центру Одеси до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО). Рівень дотримання стандартів – а, відповідно, якість оприлюднюваного інформаційного продукту, – продовжує залишатися на високих позиціях, як і в попередні  12 місяців. Також зберігається тенденція до мінімізації рівня «джинси» та неідентифікованого за джерелом контенту. Натомість тема війни, залишаючись актуальною, все ж не перекриває інші проблемно-тематичні сфери: кримінал, надзвичайні ситуації, корупція, історія та краєзнавство, релігія тощо. Загальна тональність публікацій – нейтральна та позитивно-оптимістична, як і раніше. 

Моніторинговий звіт за січень 2023 року – Хмельницька область

ЗМІ Хмельниччини виходять у відносному тилу, але війна у різних контекстах присутня у їхньому контенті: повітряні тривоги, блекаути, мобілізація, волонтери, переселенці, чи не щоденні втрати на фронті… Локальна журналістика відстежує, чим живе Україна і світ, послідовно веде літопис життя в умовах війни. Будні місцевої громади постають в контексті економічної кризи та непростої зими. В газетах та особливо на сайтах переважають оперативні інформаційні жанри. Подекуди трапляється актуальна аналітика та важливі інтерв’ю з волонтерами чи військовими. Локальні видання відчувають економічну кризу, що позначається на обсягах видань та тиражах.

Моніторинговий звіт за січень 2023 року – Донецька область

Усі онлайн-медіа Донеччини, які експерти ІДПО досліджували торік, вижили, попри пов’язані із війною проблеми, і продовжують свою діяльність. Нарешті можемо констатувати, що всі сайти виходять українською мовою.

Моніторинговий звіт за січень 2023 року – Полтавська область

Кількість маніпулятивного контенту у виданнях Полтавщини поступово зростає. Так, у газетах та на сайтах стає все більше офіціозу та неналежно маркованої реклами. При цьому кількість джинси незначна. Лише деякі видання регіону ретельно відстежують суспільно-політичне життя у своїх громадах, контролюючи та критикуючи владу. Натомість більшість ЗМІ вміщують протокольні публікації та передруки або ж уникають важливих тем, як-от судове засідання щодо очільника міста Полтави. 

Дрони та пікапи – військовим, гуманітарка – цивільним, або як джинсують регіональні ЗМІ

У регіональні ЗМІ України потроху повертається джинса, офіціоз та неналежно маркована реклама. Як правило, більшість маніпулятивного контенту стосується саме війни. На фото в газетах та на сайтах коробки з гуманітарною допомогою, усміхнені депутати чи працівники їхніх благодійних фондів. Або ж комп’ютери, дрони та автомобілі – теж від політиків. Інформація про таку нібито «безкорисливу» допомогу з’являлася у більшості газет та електронних видань.

Газетна суміш, війна, місцеві громади та кримінал – топ-теми регіональних видань

Повномасштабне вторгнення РФ продемонструвало, наскільки важливим є саме якісний регіональний контент. І незважаючи на те, що і до великої війни місцеві ЗМІ України переживали не найкращі часи, все ж газети та онлайн-видання продовжують інформувати читача. Навіть у складних умовах. Це означає, що українські регіональні журналісти напрацювали власну модель протистояння ворогу. Цілком імовірно, що після перемоги досвід роботи в надзвичайних умовах дасть змогу ще більше зорієнтувати тематичні пріоритети на потреби громад. Поради, пресрелізи та оголошення продовжили витісняти суспільно-вагомий контент зі шпальт деяких регіональних видань України. Натомість воєнна тематика лишилася топ-темою тільки для онлайн-видань. Популярними були також життя місцевої громади та кримінал.