Інформація – теж зброя: медійники Рівненщини пройшли вишкіл з професійних стандартів та протидії маніпуляціям

30 жовтня 2024 року медіатренерки Інституту демократії імені Пилипа Орлика працювали із медійниками Рівненщини на тренінгу «Якісне інформування аудиторії: як уникнути помилок при підготовці контенту?». Це був третій захід з серії навчань, ініційованих Національною радою з питань телебачення та радіомовлення України та підтриманий міжнародною організацією Internews. Протягом осені такі тренінги вже відбулися у Львові та Вінниці.

«Працювати з колегами – завжди виклик, – каже медіатренерка ІДПО Олена Самойленко. – У кожного медіа своя історія, досвід, концепція, своя аудиторія з власними потребами. Але стандарти якісної журналістики мають бути єдиними, що для локальної газети, що для національної телекомпанії. І досвід експертів ІДПО свідчить, що регіональні медіа останнім часом набагато ретельніше ставляться до професійних стандартів, ніж деякі центральні».

Нагадаємо, що мета цього тренінгу – актуалізувати знання та загострити критичність журналістів по відношенню до джерел інформації, маніпулятивних впливів, ворожих меседжів, які можуть бути добре замаскованими. Експертки ІДПО називають свій формат «тренінгом налаштування», бо програма майже не містить теорії, а побудована на вправах та обговореннях. «Дуже практичний та зрозумілий тренінг, простими словами та практичними завданнями розібрали найскладніші матеріали», – ділиться враженнями директорка ТОВ «ТРК «РИТМ» Зоряна Верницька. «Натхненний і корисний тренінг. Це той випадок коли навіть тоді, коли впевнена, що знаєш все і навіть більше – тобі дають багато знань!», – додає редакторка сайту «ЧаРівне» Оксана Кравець.

«Я в захваті від активності та небайдужості колег в регіонах. У Рівному чи не кожна тема виклика бурхливі обговорення: звучали питання – і разом знаходили відповіді, – каже медіатренерка Тетяна Строй. – Умови роботи локальних медіа легкими точно не назвеш, викликів багато, але спільними зусиллями можна здобути не одну перемогу».

«Інформація – теж зброя. Щодня в реаліях нашого часу медійники у своїй роботі зіштовхуються з тими чи іншими викликами. Актуальні тренінги допомагають вдосконалюватися, а комунікація з колегами у воєнний час – необхідність, – вважає генеральна директорка Медіа-Центру «Третя столиця» Наталія Демедюк. – Практичні завдання допомогли акцентувати увагу на здавалося б звичних, але в умовах війни надзвичайно важливих аспектах. Корисною також була інформація щодо «Білих списків медіа», адже доказовість рейтингів є важливою складовою у формуванні іміджу медійної організації, як для радіо/телебачення, так і для друкованих та онлайн видань».

«Тренінг був корисним і плідним. Насамперед, високого рівня експертки та професійна і доступна подача інформації, що важлива у щоденній роботі журналістів, зокрема, і нашої редакції ТОВ “Володимирецький вісник”. Дуже правильно було побудовано роботу: нудьгувати не довелось, адже розбір практичних вправ породжував жваву дискусію, відтак і правильні рішення. Також важливим було можливість спілкування і знайомства з колегами. Чергове нагадування про стандарти журналістики і фактчекінг в роботі – один з результатів тренінгу», – підкреслює в.о. директора ТОВ “Володимирецький вісник” Людмила Босик.

«Ми мали можливість ще раз перевірити самих себе на дотримання всіх стандартів журналістики, які ми використовуємо, і формувати новинний контент відповідно до усіх вимог. Також було приємно поспілкуватися з колегами і отримати частинку їхнього досвіду. Вважаємо, що цей тренінг ще буде дуже корисний студентам факультетів журналістики, які зазвичай з викликами дистанційного навчання отримують поверхові знання. Доказом цього є результати їхньої роботи, коли вони проходять практику. Тож якби курс тренінгу був доступний молоді, майбутні журналісти отримали б багато важливої інформації у максимально доступному форматі», – вважає заступниця редактора ТОВ «Радіо ТРЕК» Юлія Вознюк.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *