Звіти

Редакційна залежність та Інтернет-слабкість реформованих українських ЗМІ – аналітичний звіт за січень-лютий 2020 року (сайти)

Оприлюднено

Сайти реформованих ЗМІ, як правило, являють собою копії друкованих версій. Проаналізовані сайти рідко оновлюються, містять значну кількість передруків прес-релізів, не є інтерактивними. Як правило, кількість «джинси» на сайтах нижча, ніж в газетах, що підтверджує тезу про їхню «вторинність» та незначну кількість читачів. Саме друковані версії залишаються провідними майданчиками для піару місцевої влади. При цьому в регіонах є окремі приклади успішних сайтів із сучасним дизайном, оригінальним підходом до формулювання тем, опануванням сучасних мережевих форматів. Кількість таких сайтів не є значною. У трьох з 24 газет сайти взагалі відсутні.

Звіти

Моніторинговий звіт за січень-лютий 2020 року – Житомирська область

Оприлюднено
Комунікація

Локальним газетам не вдається висвітлювати події збалансовано, бо вони здебільшого обмежуються короткими інформаційними повідомленнями, інформацією з місцевих установ та організацій, новинами, які не містять експертних думок та висновків.

Звіти

Моніторинговий звіт за січень-лютий 2020 року – Донецька область

Оприлюднено
Комунікація

Загальна ситуація з дотриманням журналістських стандартів в роздержавленій пресі та на споріднених з газетами сайтах Донеччини залишається незмінною: найгірші оцінки медіа отримують за баланс думок та відокремлення фактів від коментарів, а максимальні – за доступність та відсутність мови ворожнечі. Локальні медіа Донеччини продовжують ігнорувати тему військових подій та ВПО, використовувати запозичений контент, не позначаючи джерела. Серед жанрів, як і раніше, домінують інформаційні. Суттєву частину контенту складають прес-релізи офіційних установ та матеріали протокольного характеру, які редакції оприлюднюють без належного підпису, з якого читачеві було б зрозуміло, що ці публікації зроблені на умовах договору між газетою та органом влади.

Звіти

Редакційна залежність та інтернет-слабкість реформованих українських ЗМІ – аналітичний звіт за січень-лютий 2020 року (друковані видання)

Оприлюднено
Звіт, моніторинг

Традиційно реформовані видання найгірше дотримуються стандарту «балансу думок». Друковані та електронні видання переважно публікують інформаційні повідомлення, що не містять усієї палітри думок з приводу порушених на шпальтах питань.

Звіти

Моніторинговий звіт за січень-лютий 2020 року – Сумська область

Оприлюднено
Комунікація

Варто зазначити, що ЗМІ не вдаються до пропагандистських матеріалів, проросійських меседжів, фейків – всі ці критерії моніторингу відсутні у досліджених мас-медіа. Зберігається тенденція щодо невисокого відсотку замовних матеріалів. Водночас маємо значний відсоток офіційно-протокольних публікацій. Порівнюючи з квітнем, зазначимо, що видання за цей час так і не освоїли практики належним чином позначати матеріали, явно зроблені за домовленістю з органами влади для висвітлення її діяльності.

Звіти

Моніторинговий звіт за січень-лютий 2020 року – Одеська область

Оприлюднено
Комунікація

Реформовані місцеві ЗМІ Одеського регіону прагнуть стати цікавими своїй аудиторії та враховувати її інформаційні потреби. Джерелом їхньої економічної спроможності стає реклама, яку вони досить часто не маркують, лояльність до місцевої влади, яка була надто помітною у попередні хвилі моніторингу, тепер дещо зменшується. Оскільки в досліджуваний період не відбувається активна підготовка до виборів, то помітно низькою є присутність в одеських місцевих ЗМІ політичної реклами та агітаційних матеріалів на сторінках видань, а також публікацій з ознаками замовності, що зорієнтовані на просування місцевих політичних сил та лідерів.

Звіти

Моніторинговий звіт за січень-лютий 2020 року – Львівська область

Оприлюднено
Комунікація

В основі більшості журналістських публікацій – констатація факту і компліментарний його супровід. Без аналізу і критики, без альтернативних думок. Особливо відчутно це у матеріалах про діяльність районної та міської (у райцентрах) влади і територіальних громад, спроможних профінансувати висвітлення своїх здобутків. Як приклад, окремі сторінки Розвадівської, Миколаївської, Тростянецької громад у «Громаді».