Чернівці: описовий звіт за червень 2018 року

Звіт, моніторинг

ДРУКОВАНІ ВИДАННЯ

Професійні стандарти. У газетах на стандарти проаналізовано 64 матеріали за методологією випадкових чисел. Динаміку за 2017-2018 рр. можна простежити за рис.

 

Звіт. Чернівці. червень

Найвищі стандарти на Буковині стабільно демонструють газети «МБ» – 4,31 бала та «Погляд» – 4,25 бала. Як показує моніторинг, краще почала дотримуватися стандартів «Буковина», традиційно слабші стандарти у «Часі» – 3,38 бала.

Журналісти посилаються на джерела 0,92 бала, подають теми доступно 0,94 бала, але не завжди відокремлюють факти від коментарів 0,73 бала та не забезпечують балансу думок 0,47 бала. Стиль викладу іноді складний для читача, адже видання мало опрацьовують повідомлення прес-служб та звіти органів влади. Загалом середній бал якості буковинських газет становить 4,06 бала з 5.

Матеріали з ознаками замовності. Всього у буковинських друкованих ЗМІ зафіксовано 8,5% матеріалів з ознаками замовності. Найбільше “джинси” у газеті «Час» – 18,2%. Видання не завжди маркують рекламу та оголошення відповідно до Закону України «Про рекламу», тож відсоток неналежного маркування 8,2%. Найбільше – 13,6% – теж у «Часі».

Аналіз тем, жанри, тональність, походження. У газетах у червні переважали інформаційні жанри – 43%. 28% публікацій важко ідентифікувати через порушені критерії до матеріалів. Мало аналітики: кореспонденцій (5%), аналітичних статей (4%), рецензій (2%). Рідкісна редакторська/авторська колонка (2%), лист в редакцію (1%). Небагато інтерв’ю та бліц-опитувань (5%). Публіцистика представлена лиш життєвими історіями (4%). Немає розслідувань. 9% усіх публікацій складають прес-релізи, протокольні матеріали, офіційні звіти держустанов. Тож констатуємо збіднену жанрову палітру друкованих ЗМІ

Звіт. Чернівці. червень 2018

Газети у червні подавали власний контент на 56%, запозичений складав 20%. Неідентифікованих матеріалів 24%. На жаль, кількість власного контенту зменшується.

Зафіксовано найбільше нейтральних повідомлень – 58%. Негативно забарвлені матеріали склали 20%, позитивно забарвлені – 21%.

Найпопулярнішою у друкованих ЗМІ була інформація про життя місцевої громади – 13%. Видання висвітлювали соціальну сферу, охорону здоров’я – 11%, культуру – 11 %, економіку – 7 % та кримінал – 7 %. 6% матеріалів було присвячено освіті і науці, по 4 % – політиці та корупції, по 3 % – подіям в АТО, місцевому самоврядуванню, зовнішній та внутрішній політиці, 2% – спорту. Була реакція на надзвичайні ситуації – 5 %. Життя переселенців поступово зникає зі ЗМІ. 23% матеріалів можемо віднести до категорії інших (різні поради, посівний календар, кулінарні рецепти, сканворди, кросворди, анекдоти, астрологічні прогнози тощо).

Проросійських меседжів, фейків, російської пропаганди в друкованих виданнях Чернівців не виявлено.

Звіт. Чернівці. червень

САЙТИ

Професійні стандарти. На сайтах на стандарти проаналізовано 64 матеріали за методологією випадкових чисел. Динаміку можна побачити за Таб.

Звіт. Чернівці. червень

Кращих стандартів традиційно дотримується інформаційне агенство АСС – 4,5 бала, найслабше сайт «Чернівці Таймс» – 3,44 бала. Середній бал якості буковинських онлайн-видань – 4,08 бала. Найгірше з балансом думок (0,44 бала). Найгірша ситуація на сайті «Чернівці Таймс» де баланс думок майже взагалі відсутній (0,13 бала). Відокремлення фактів від думок складає 0,78 бала. На «Чернівці Таймс» стабільно спостерігаємо коментовану інформацію, пересмикування, маніпуляції фактами, провокативні судження, які не мають під собою підґрунтя. Мало переробляється стиль прес-релізів. Тексти перенасичені важкими стилістичними конструкціями, не завжди зрозумілою термінологією, абревіатурами. Журналісти посилаються на джерела (0,89), але вони дуже збіднені. Переважно це прес-служби органів влади, державних установ та політичних партій. Журналісти рідко звертаються за думкою пересічних громадян, не використовують опитувань, мало залучають експертних коментарів. Часто єдиним джерелом інформації є Фейсбук.

Матеріали з ознаками замовності. Матеріалів з ознаками замовності на сайтах 19,5%. Найбільше їх традиційно на «BukNews» – 27%, на «Чернівці Таймс» – 32,8%, на «Букінфо» – 16,3%. Як завжди, практично не «джинсує» інформаційне агенство АСС. Домінує політична джинса – 53 матеріалів. 0,4% становить неналежне маркування. Активну іміджеву підтримку чернівецькі сайти віддають політичним партіям «Батьківщина», «Народний фронт», «Свобода», Блок Петра Порошенка. З постатей політиків позитивно згадуються керівник фракції «Народний фронт» у Верховній Раді Максим Бурбак, депутати Верховної Ради від області Григорій Тиміш, Іван Рибак (БПП). Паркетністю позначені матеріали про голову Чернівецької облради Івана Мунтяна. Політичну нейтральність демонструє хіба що ІА АСС. «Чернівці Таймс» стоїть в опозиції до нинішньої влади і пише в негативних інтонаціях, надто про «Народний фронт». Особливої критики зазнає мер міста Олексій Каспрук, якого асоціюють з «Народним фронтом».

Аналіз тем, жанри, тональність, походження. На сайтах переважає запозичений контент (73%). Власні матеріали становлять 19 %, 7 % – не ідентифіковані. Найбільше власного контенту створює інформаційне агенство АСС. Найпопулярніші теми – політика (21%), життя місцевої громади (19%), культура (14%), кримінал (13%). Інші теми висвітлюються значно рідше: економіка – 4%, по 3% – корупція та наука/освіта, по 2% – АТО та охорона здоров’я, по 1% – місцеве самоврядування, іноземні новини, спорт.

Звіт. Чернівці. червень.

Нейтральних публікацій на сайтах – 77%, у 14% матеріалів сайти подають позитивну та у 9% негативну інформацію. Найбільше негативно забарвлених матеріалів кожного моніторингу фіксуємо на «Чернівці Таймс» – це часто суб’єктивні, з сильними уїдливими конотаціями виступи, позначені найгіршими прийомами політичної пропаганди та маніпуляції.

Проросійських меседжів, фейків, російської пропаганди в онлайн виданнях Чернівців не виявлено.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *