Несприятлива епідеміологічна ситуація та введення додаткових обмежень в певних регіонах не привід скасовувати заплановані тренінги. Медіатренерки ІДПО Тетяна Строй та Олена Самойленко ще у березні опанували платформу Zoom, і коли напередодні заходу з’ясувалося, що Університет митної справи та фінансів в Дніпрі переводить студентів на дистанційне навчання, оперативно перевели свою активність у віртуальний формат.
15 і 16 жовтня 20202 року студенти і викладачі вишу навчались краще розуміти закони розповсюдження інформації, загартовували критичне мислення, дізнавалися про маніпуляції, до яких вдаються медіа, і навіть опановували елементарні навички фактчекерів.
Ідея запросити Інститут демократії імені Пилипа Орлика до себе з тренінгом виникла у очільниці факультету економіки, бізнесу та міжнародних відносин Університету митної справи та фінансів (Дніпро) Вікторії Даценко ще влітку. 8 липня медіаекспертка ІДПО Олена Самойленко присвятила цій темі спілкування у віртуальному Media Scientific Hub, куди засновниці клубу кожної середи запрошують спікерів і спікерок з цікавим фахом та життєвим досвідом.
«На жаль, карантинні обмеження завадили реальній зустрічі з тренерками, але і два дні на платформі Zoom виявилися не тільки корисними, а і цікавими, насиченими спілкуванням та обміном досвідом. Зокрема, під час дискусії учасники розповіли про свій досвід використання масової інформації, а тренерки оперували прикладами саме з медійного простору нашої області», – каже пані Вікторія.
Одне з питань, які особливо зачепили аудиторію: чому поганих новин в медіа просторі завжди більше? «Напевне тому, що це більше впливає на людину і її емоційний стан, а коли людина емоційно збуджена, їй легше нав`язати чиюсь думку і ідею, людина дозволяє маніпулювати собою», – пояснює своє розуміння проблеми студентка Влада Лисенко.
Учасниця тренінгу Даша Темна каже: «Я переконалась, що в наш час головними чинниками впливу на людську свідомість є засоби масової інформації, вони впливають на нас як позитивно так і негативно, тому треба вміти аналізувати джерела інформації, від цього залежить наш погляд на ситуацію в країні та в усьому світі».
Це були насичені два дні, за які ми отримали багато корисної інформації, яку будемо застосовувати на практиці. В умовах цифрової економіки важливе місце займають комунікації та отримання достовірної інформації. Крім того, багато часу ми проводимо в соціальних мережах, тож дуже важливо правильно формувати контент та вміти перевіряти на достовірність інформації з соціальних мереж, яку використовуємо і поширюємо, – підсумувала Вікторія Даценко.
Захід став можливим і виконаний за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. Висновки й точки зору, висловлені на тренінгу, є виключно експертними судженнями Інституту демократії імені Пилипа Орлика і можуть не збігатися з точкою зору USAID чи Internews.