У Сумському регіональному центрі підвищення кваліфікації Сумської обласної державної адміністрації відбулося чергове заняття з медіаграмотності. Його провела експертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика, доцентка кафедри журналістики та філології Сумського державного університету Алла Федорина.
Свого часу вона стала співавтором загальної короткострокової програми «Медіаграмотність та критичне мислення як інструменти протидії інформаційній агресії в медіапросторі. Образ ворога. Мова ворожнечі».
Триденні заняття відтоді повторюються для нових аудиторій.
«Метою програми, – розповідає Світлана Ситник, методистка навчального відділу Центру, – є формування у державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, поглибленого розуміння ролі масмедіа в керуванні свідомістю, сутності пропаганди та механізмів її впливу; розвиток критичного мислення для роботи з різноманітними медіаповідомленнями».
Понад сорок учасників обговорили актуальні теми, на прикладах розрізняли інформування та пропаганду, розпізнавали фейки, обговорювали механізми, що застосовуються росією для облудного інформування.
«У наш час дуже важливо навчитися аналізувати повідомлення, відрізняти правдиву інформацію від дезінформації та фейків, не піддаватися маніпуляціям», – ділиться думками учасниця тренінгу, головна спеціалістка відділу соціальної підтримки пільгових категорій громадян та осіб з інвалідністю Шосткинської райдержадміністрації Наталія Колоусова.
«Я дізналася, на які сайти можна орієнтуватися, перевіряючи інформацію. Новою для мене стала інформація про діп-фейки», – підсумовує навчання головна спеціалістка відділу з питань доступу до публічної інформації та внутрішньої політики Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації Тетяна Тимошенко.
А начальниця відділу культури і туризму Конотопської міської ради Олена Шинкаренко до кінця тренінгу вже визначила завдання для себе: «Навчання вкрай важливе, зокрема, під час збройної агресії росії, під час інформаційної війни та засилля дезінформації, медіаманіпуляцій, котрі розповсюджує ворог. Всі теми дуже цікаві та важливі, про навчання доповім на щотижневій нараді керівників закладів культури громади, для цього використаю демонстровані нам презентації».
Власне, в цьому і полягає головне завдання медіаосвіти: дати розуміння загроз і викликати бажання поділитися отриманими знаннями. Особливо важливо це для працівників органів влади, які щоденно спілкуються з людьми. Бо, на жаль, інформаційна війна не закінчиться швидко.