Редакції, що навчаються в Екстернаті ІДПО, дізналися, як працювати за донорські кошти

30 і 31 березня 2023 року редакції, що проходять Екстернат ІДПО, приділили час спілкуванню із директоркою «Вільного радіо» (Бахмут, Донеччина), консультанткою з фандрейзингу та менторкою з напрямку медіа менеджменту Анастасією Шибіко, яка погодилась поділитися досвідом і пояснити засади роботи медіа з донорськими коштами.

За словами пані Анастасії, вона знайома із досвідом написання заявок на отримання грантів близько 50-ти редакцій.

«Щоб створити гідну заявку, потрібно мати гарну ідею, вміти її лаконічно та конкретно описувати, обирати досяжні вимірювані цілі і передбачати успіх, – каже тренерка. – Щоправда, це не гарантує отримання коштів, бо єдиного рецепту, чіткого алгоритму, дотримання якого забезпечить донорську підтримку заявнику, не існує. Можна отримати грант с першої спроби, а можна з двадцять першої. І це не завжди про якість пропозиції – завадити перемозі в конкурсі може велика кількість учасників або зміна пріоритетів донорів тощо». У будь-якому разі Анастасія Шибіко радить не припиняти писати заявки, «виписуватися» у цьому нелегкому і не журналістському жанрі.

Деякі медіа, що навчаються в Екстернаті, вже мають певний досвід грантрайтингу, здебільшого, щоправда, негативний. «У нас є заявка, яку уже пробували подавати. Тепер розумію, чому вона не пройшла, – каже редакторка газети «Нове життя» з Волині Наталія Муха, – тому тепер буду переробляти її, враховуючи все почуте на тренінгу, отримавши нові знання, які нині просто необхідні». Колеги пані Наталії з інших редакцій вже домовились із менторкою про індивідуальні консультації: «Удосконалю заявку з ідеєю, яку готувала, але так і не подала, бо не був готовий бюджет», – каже редакторка газети «Вісник Переяславщини» (Київська область) Валентина Батрак (на фото).

Раніше для функціонування редакції намагалися знаходити гроші в місцевих громадах та у рекламодавців, – розповідає редакторка «Вісника Куп’янщини» Ольга Полтавець з Харківщини. – Однак після піврічної окупації та вже шестимісячного перебування Куп’янщини на лінії зіткнення, грантові кошти – це єдине джерело для продовження роботи місцевих журналістів. Розумію, щоб виконати проєкт, потрібні творчі працівники, однак щоб справити враження на потенційних грантодавців, важливо ще й грамотно скласти заявку, правильно відзвітувати та організувати її фінансовий супровід. Це все ми навчились робити і тепер будемо втілювати практичні ідеї.

За словами медіаекспертки ІДПО Тетяни Строй, що має більш ніж 20-річний досвід написання грантових заявок, «набити руку» у створенні і оформленні проєктів – вельми корисно. «Це дає можливість пояснити будь-кому (у тому числі аудиторії та місцевому бізнесу), яку проблему хочете висвітлити, чому, саме її, як саме і навіщо, – каже пані Тетяна. – А коли люди розуміють, чому щось варто підтримати, який буде результат, вони швидше донатять».

З цією думкою погоджується Ольга Полтавець, яка каже, що навчання в Екстернаті надихнуло їх зробити резюме кожного працівника та створити портфоліо редакції. «Раніше до цього завжди не доходили руки, бо локальну редакцію і так всі знали, – каже редакторка. – Але сучасність вимагає дій заради майбутнього, а не посилання на ту історію, яка в редакції була раніше».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *