Аналітика

«Ефект дежа вю» в регіональній пресі

Оприлюднено

Моніторинг місцевих ЗМІ засвідчує відродження пращурів нинішньої «джинси» – «темників».

Моніторинг місцевих ЗМІ, який проводився в березні експертами проекту Інституту демократії імені Пилипа Орлика не засвідчив значних змін, ані в показниках «джинси», ані в показниках дотримання стандартів. Новим стали лише старі забуті «темники».

Публікацію у газеті «Житомирщина» (№25,13.03.2015) «Дешевий газ-дороге задоволення» під красномовною рубрикою «Точка зору» київського автора Єгора Бєлінського можна вважати просто «класикою жанру». Подібні «темники» (пращури нинішньої «джинси»),масово розсилали з Кабміну на початку 2000-них на управління в справах преси місцевих держадміністрацій і звідти в місцеві ЗМІ. 

\"\"

Не дивно, що цей же матеріал розміщено й у сумській  газеті «ДС Експрес+Данкор» №10 від 11 березня. (У березні житомирські експерти моніторили сумські ЗМІ.)

Збіг? І, хоч в моніторингу задіяні не всі обласні ЗМІ, при перевірці газет з інших областей знаходимо у цей же період ідентичний матеріал  в обласній газеті «Запорізька правда» від 14 березня.  (тут і далі електронні версії газет)

\"\"

І в газеті «Рівне ракурс» за 16 березня.

\"\"

І в херсонській газеті «Вгору» за 14 березня.

\"\"

Те ж саме можна прочитати і в ізмаїльській газеті «Курьер недели» (29.03.15) і ,очевидно, ще багато де.

Чим «темники» відрізняються від «джинси»?  Мало чим, і ті й інші – є замовними матеріалами. Але медведчуківський винахід – «темник» є більш системним і гнучким.

Якщо «джинса» може бути й комерційною, то «темник» виключно політичний «продукт»,навіть партократично-бюрократичний, бо ,як правило, маніпулює на користь лише провладної політичної сили або влади.

Одна й та ж «тема» подається з потрібного кута зору і звичайно ж, матеріали готуються одними й тими ж авторами. Далі такі статті  через угоду з рекламною агенцією розсилаються на платній основі в місцеву пресу. Про що і підтвердили в рекламному відділі однієї з житомирських газет. Оскільки вже в квітні розмістили черговий «продукт»

під назвою «Кому вигідно «надкусити» український уряд»,Олександр Кравчук,Київ («Житомирщина»№38,17 квітня).

\"\"

Такі ж публікації бачимо в газетах «Черкаський край» 15 квітня

\"\"

Цю ж публікацію розмістила й районна газета з Львівської області «Нафтовик Борислава»

Питання – хто і за якою статтею витрат фінансує розміщення цих публікацій залишається відкритим:якщо це висвітлення роботи органів державної влади, то чому оплачується.,як реклама?

Навряд чи це останні приклади подібних публікацій,якщо вже вони з’явились на сторінках місцевих газет . Як відомо, нове – це добре забуте старе. Схоже, що «темники» повертаються . А вони і є своєрідним індикатором ,як ставлення влади до місцевих ЗМІ, так і їх якості. То ж і маємо замість власних аналітичних матеріалів рекламний «піар продукт»,спущений згори.

 «Моніторинг публікацій у регіональних друкованих ЗМІ для оцінки дотримання стандартів журналістики» здійснюється за підтримки програми «У-Медіа» міжнародної неурядової організації «Інтерньюз Нетворк»

____________________
Ірина Новожилова
медіа-експерт проекту «Моніторинг публікацій у регіональних друкованих ЗМІ для оцінки дотримання стандартів журналістики»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *