Публічні службовці опановують основи медіаграмотності

У Дніпропетровському регіональному інституті державного управління Національної академії державного управління при Президентові України 7 листопада відбувся тренінг «Основи медіаграмотності публічних службовців». Захід проведено Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки USAID через Інтерньюз.

ДніпроЯк зауважив у вступному слові тренер, експерт ІДПО, доктор наук з державного управління, професор Валерій Дрешпак, для публічних службовців, з огляду на їхню значущу роль у суспільстві та високий ступінь їхньої включеності до комунікативних процесів, володіння належним рівнем медіакомпетентностей є критично важливим.

Запропонована тематика тренінгу дійсно викликала жваве зацікавлення в його учасників – молодих державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування Дніпропетровської, Запорізької та Кіровоградської областей. Адже нині за цим напрямом публічні службовці не проходять спеціальної підготовки, хоча сучасне життя та умови професійної діяльності вимагають відповідних знань і умінь.

Що думають учасники тренінгу

Христина Деберіна: «Я давно відчувала потребу в такому тренінгу, адже сучасний публічний службовець повинен володіти необхідними знаннями та навичками у сфері медіа. Медіаграмотний службовець зможе аналізувати, критично оцінювати і створювати повідомлення різних видів, а також розуміти й аналізувати складні процеси функціонування медіа, особливо в царині, що стосується державної служби».
Євген Булах: «Медіаграмотність необхідна не лише для публічних службовців, але для будь-якого свідомого громадянина України. Це в результаті забезпечить необхідну демократію участі та взаємної відповідальності громадськості й влади».
Тетяна Молоткова: «Ми живемо в постійному потоці інформації, тому повинні правильно її сприймати, осмислювати, усвідомлювати, аналізувати і, у підсумку, розуміти наслідки, які можуть бути в житті та професійній діяльності. Під час виконання наших професійних обов’язків ми постійно знаходимося під суспільним тиском, тому розуміння того, хто і чому поширює певну інформацію, дає нам можливість працювати цілеспрямовано, не піддаватися паніці, сумнівам, емоціям».
Сергій Руденко: «Знання й уміння з медіаграмотності потрібні публічним особам усіх рівнів і якщо зі службовцями не проводити такої роботи, то цю роботу за нашу державу проведе інша. Також потрібно проводити такі курси для всіх працівників бюджетних організацій і підприємств».
Тетяна Гром: «Уміння критично мислити є ознакою сильних, розумних управлінців – лідерів, які можуть побудувати державу, в основі якої буде людина як цінність з її правом на особливу думку (аргументовану!). Подібні семінари повинні проводитися для публічних службовців якомога частіше, адже уміння сприймати інформацію – це сила, яка веде до покращення, а невміння – гірше руйнівної зброї».

Тренінг, ДніпроУпродовж тренінгу його учасники у ході обговорень і ділових ігор сформували критерії для оцінювання публічного службовця щодо володіння ним такою компетентністю як «медіаграмотність», проаналізували проблеми здійснення професійної діяльності публічних службовців у сучасному інформаційному просторі, училися «медіаграмотно» читати журналістські матеріали, виявляти маніпулятивні публікації.

Валерій Дрешпак ознайомив присутніх з підходами Інституту демократії імені Пилипа Орлика до проведення моніторингу місцевих медіа. Прикметно, що результати виконання учасниками тренінгу вправ з аналізу матеріалів видань на предмет дотримання журналістських стандартів, наявності «джинси», маніпулятивних публікацій в цілому відповідають тенденціям, які виявляють під час моніторингу експерти ІДПО.

Думки учасників тренінгу

Семен Шамрай: «Вправи зі здійснення моніторингу видань на стандарти, виявлення «джинси» дають чітке розуміння, як медіа маніпулюють через висвітлення однієї і тієї ж інформації під різними кутами зору».
Тетяна Величко: «Якщо розглядати проблему медіаграмотності звичайного споживача інформації, то на сьогодні ситуація у країні тяжка. Адже звичайному громадянину без спеціальних знань з цього питання виокремлювати серед всього інформаційного потоку головне, важливе, суспільно корисне, уміти розрізняти піар, рекламу, «джинсу» або корисну інформацію практично неможливо. І це є однією з основних проблем нашої держави, коли її громадяни піддаються впливу, маніпулюванню з боку зацікавлених осіб».
Тетяна Молоткова: «Публічний службовець, який володіє основами медіаграмотності, є цінним ресурсом для органів державної влади і ним важко буде маніпулювати».
Світлана Мошук: «Тепер я можу відрізнити інформування від маніпулювання, знаю ознаки фейків, пропаганди, джинси. Цей тренінг дуже повчальний і позитивний».

Під час фінальної дискусії «Який публічний службовець може вважатися медіаграмотним?» учасники позитивно оцінили програму тренінгу та подали низку цікавих пропозицій щодо подальшого її вдосконалення. Варто зауважити, що за результатами самооцінювання переважна більшість присутніх набули тих основних компетентностей, які можуть свідчити проїх медіа грамотність. Також учасники тренінгу подякували організаторам заходу і висловили побажання надалі приділяти більше уваги цій надзвичайно актуальній тематиці у програмах навчання та підвищення кваліфікації публічних службовців.

Думки учасників тренінгу

Анастасія Делієва: «За результатами тренінгу я зробила певні висновки, а цікаві моменти врахую в подальшій роботі. Оскільки це є також однією зі складових «грамотності» управлінця загалом».
Євген Булах: «На мій погляд, не зайвим буде проведення курсів з медіа грамотності для публічних службовців у формі семінарів і тренінгів хоча б раз на півроку».
Тетяна Олійник: «Публічних службовців необхідно навчати медіаграмотності, тому що вони, у свою чергу, зможуть потім надавати роз’яснення громадянам. А щоб не гаяти час на курси, таке навчання можна здійснювати онлайн на спеціалізованому сайті».
Ірина Драпп: «Зокрема, серед курсів, які могли би бути корисними для публічних службовців, можна запропонувати «Виступ експерта». Адже публічні службовці самі часто виступають як експерти і мають уміти створювати якісні повідомлення, працювати з медійними каналами, з журналістами та «на камеру».
Леся Неборак: «Цей тренінг був корисним для нас як для публічних службовців, оскільки інформація, яка вміщується у ЗМІ, часто є необ’єктивною і однобокою. Важливим є вміння правильно проаналізувати інформацію, яка подається, враховуючи її джерело, власників ЗМІ тощо».

Захід проведено Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки USAID через Інтерньюз.

USAID

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *