Волинські медійники взяли участь у тренінгу, щоб «йти в ногу з часом»

В обласному центрі Волині 21 грудня відбувся тренінг «Медіаграмотність як необхідна компетенція та захист проти інформаційних впливів». Ідея запросити Інститут демократії імені Пилипа Орлика (ІДПО, м. Київ) для проведення навчання в Луцьк належить керівниці мережі гіперлокальних сайтів Район.in.ua Наталії Пахайчук, яка постійно дбає про вдосконалення фаховості своїх співробітників.

То ж, більшість з 22 журналістів та спеціалістів з комунікації, що зібралися у Луцьку, аби поглибити свої знання з перевірки інформації та написання текстів за стандартами, представляли саме «Район». «Медіаграмотність у наш час це така ж необхідна навичка, як читати і писати. Особливо для журналістів, які самі транслюють інформацію і найчастіше першими стають об’єктами інформаційних атак. Тому будь-які навчання щодо медіаграмотності для нашої редакції дуже важливі», – зауважила пані Наталія.

Тренінг мав на меті не тільки познайомити учасників та учасниць з сучасної теорією щодо стандартів створення матеріалу та інструментів перевірки достовірності інформації, а й закріпити певні навички критичного погляду на тексти в медіа. Зокрема учасники аналізували матеріали з місцевих сайтів, знаходили порушення стандартів журналістики, «джинсу» та «паркет» а також пропонували варіанти покращення тексту. Важлива складова навчання – розпізнавання фейків та перевірка інформації. Так, на реальних кейсах, медійники розібрали приклади пропаганди та підміни понять у ЗМІ.

На тренінгах мене часто запитують, як вдається вигадувати такі чудернацькі тексти для вправ, – розказує медіатренерка Інституту демократії імені Пилипа Орлика Олена Самойленко. – Не став виключенням і Луцьк – учасникам було складно повірити, що всі відібрані тексти насправді – не вигадка, а частина буденного контенту регіональних медіа, зі всіма традиційними вадами: не відокремленістю фактів від коментарів, відсутністю балансу думок та бекграунду тощо. І дуже схвальним є намагання редакцій підвищувати свій рівень обізнаності, зокрема, запрошуючи медіа тренерів.

Учасники та учасниці зазначили, що будуть використовувати набути знання й у своїх медіа. «Під час навчання отримав багато практичних порад. Особливо про те, як перевіряти джерела інформації. За результатами тренінгу планую підготувати й невеличке тренінг для нашої редакції», – поділився враженнями кореспондент газети «Місто вечірнє» Олексій Біянов.

Цього разу левову частину авдиторії складали молоді журналісти, однак поглибити свої знання прийшли й досвідчені медійники. «В мене вже двадцятирічний досвід в журналістиці, але завжди цікаво почути щось нове і систематизувати знання, а тому вирішила відвідати тренінг. Вважаю, що важливо йти в ногу з часом та вдосконалюватися», – додала кореспондент UA:Волинь Олена Собець.

Захід відбувся в рамках проекту «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян» за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *