Заходи

Журналісти трьох областей говорили у Житомирі про стандарти професії

Оприлюднено

Регіональні експерти Інституту демократії імені Пилипа Орлика взяли участь у заключних заходах проекту «Навчальний курс із покращення стандартів роботи прикордонних локальних інтернет-медіа Житомирської, Волинської та Сумської областей».

Підсумковий баркемп неминуче привів до обговорення злободенних питань: чим може допомогти сучасному українському медіа дотримання стандартів? Чи актуальне для журналістів дотримання професійної етики в умовах економічного виживання?

Прикладами для розмови стали й результати моніторингу місцевих ЗМІ, проведені експертами ІДПО у лютому. Цікавою була реакція на них господині майданчику, на якому проводився захід, керівника сайту «Житомир.Інфо» Тамари Коваль. Адже у працівників медіа, обраних для моніторингу, часто існують заперечення щодо позиції експертів. І цього разу точки зору на формування чи відбиття інформаційної реальності не завжди співпадали, проте розмова не перестала бути дружньою.

etics1

Що ж заважає насправді дотриманню стандартів? Зокрема і з житомирської розмови доходимо певних висновків. Перше – це існування деяких медіа поза законодавством і неврегульованість законів. Бо ж постає запитання, чому, наприклад, сайтам, що існують як підприємницькі структури й не зареєстровані як ЗМІ, дотримуватися вимог до ЗМІ? Друге – незнання законів журналістами, редакторами та видавцями. Скажімо, медійники далеко не завжди погоджуються з тезою, що детально виписані редакційний статут і засади редакційної політики можуть стати основою для захисту за судовими позовами щодо їхньої діяльності. Третє – непрофесійність, що стає підґрунтям для порушення стандартів. Можна на перше місце ставити й економічні чинники.

А суть, втім, залишається одною: якщо ти берешся за справу інформування людей, то мусиш брати на себе відповідальність за це. А інформація, як і будь-який продукт, повинна відповідати вимогам якості. І наслідки, які в результаті медійного впливу, отримує суспільство, теж повинні прогнозуватися.

Отож, керівник проекту, голова Асоціації професійних журналістів і рекламістів Житомирщини, експерт ІДПО Ірина Новожилова запропонувала учасникам обговорити й підписати «Меморандум відповідності діяльності онлайн-медіа європейським стандартам саморегулювання суспільних відносин, пов᾽язаних із контентом, розміщеним у мережі Інтернет». Після цього обговорення меморандум буде запропонований для широкого медіа-кола.

Проект, підсумований у Житомирі, ініціювала Асоціація професійних журналістів і рекламістів Житомирщини. Він був здійснений у партнерстві з Волинським і Сумським прес-клубами для медійників, які працюють в Інтернет-медіа Волинської, Житомирської та Сумської областей.

Минулого року відбулися два тренінги за проектом. У Сумах на тему «Як протистояти пропаганді та цензурі в умовах гібридної війни. Як працювати з іноземними, і зокрема, російськими джерелами інформації та створювати новини для іноземних аудиторій» з журналістами трьох областей поспілкувалася виконавчий директор «Центру медіареформ» Людмила Гуменюк. У Луцьку про «Особливості створення контенту для інтернет-медіа та мережеву етику» розповів експерт Інституту демократії імені Пилипа Орлика, викладач Львівського католицького університету Отар Довженко. Заключний тренінг за темою «Журналістські стандарти в інтернет-медіа. Професійні етичні кодекси в журналістиці, як інструмент саморегуляції» провела виконавчий директор «Телекритики» Діана Дуцик.

Алла Федорина,
експерт ІДПО, координатор проекту в Сумській області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *