В Одесі говорили про передвиборчі маніпуляції


В Одесі відбувся майстер-клас на тему «Як протистояти маніпуляціям», де слухачі навчилися відрізняти якісні та неякісні рейтинги, визначати «джинсу» та поговорили про те, як перевіряти повідомлення політиків у соціальних мережах.

«Джинсові» рейтинги, в яких «перемагає» той кандидат, який більше заплатив виконавцю опитування, провідні маніпулятивні техніки, які використовуються у замовних матеріалах – такими були теми, порушені під час ефіру на одеському 7 каналі. На запитання журналістів відповідала аналітикиня Інституту демократії імені Пилипа Орлика Наталя Стеблина.

Вона зазначила, що уже упродовж декількох передвиборчих кампаній ІДПО фіксує зростання «джинси» у декілька разів порівняно із більш спокійними періодами. При цьому матеріали із ознаками замовності зазвичай маскуються журналістами під звичайні тексти. У таких пубілкаціях політики використовують гучні заяви, які зазвичай не мають інформаційного приводу, а часом і виявляються фейковими.

Також поширений «пресрелізм» – передруки прес-релізів або й постів кандидатів у соцмережах, «паркет» – повідомлення про псевдоподії, у яких політики беруть участь тільки для того, аби ЗМІ згадали про них у позитивному контексті.

Викликають занепокоєння і передвиборчі рейтинги: часом у мас-медіа з’являються опитування від сумнівних соціологічних служб, які були створені спеціально під вибори, мають погану репутацію або ж пов’язані із кимось із кандидатів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *