18 лютого 2023 року відбувся тренінг ІДПО для співробітників мережі гіперлокальних і тематичних медіа «Район.in.ua».
Щоб актуалізувати свої знання та отримати рекомендації, «Як протистояти дезінформації та інформаційним впливам в умовах воєнного часу?» до Луцьку приїхали редактори і журналісти з десятків міст і містечок України, в яких наразі працюють «Райони». За словами керівниці інноваційних проєктів CID Media Group Наталії Пахайчук, мережа продовжує розвиватися попри воєнні часи, і наразі працює близько 40 різних сайтів в Волинській, Рівненській, Львівській, Закарпатській і Херсонській областях. «Після того, як запустили «Район.Херсон» можемо вже зазіхати на національний рівень», – каже пані Наталія.
«Райони» – дуже сучасна компанія, де більшість творчих і технічних завдань звикли вирішувати дистанційно, і зустрічі колективу наживо відбуваються нечасто. Але колектив постійно зростає, відбуваються ротації, приходять нові співробітники. «Районівці»-новачки потребують орієнтирів, фахової підтримки щодо створення якісного контенту, дотримання професійних стандартів, протидії дезінформації, навичок фактчекерів. «Зібрати колектив разом для нас неабиякий виклик, і тому ми вирішили редакційну нараду додатково «навантажити» інтелектуально – тренінгом від Інститут демократії імені Пилипа Орлика, з яким ми вже не перший рік в дружніх стосунках», – пояснює ідею запрошення ІДПО до Луцьку пані Наталія.
– Зазвичай з журналістською аудиторією працювати одночасно легко (бо вони обізнані й ерудовані) і складно (бо усі – індивідуальності, і мають власний погляд на будь що), – розповідає медіатренерка Олена Самойленко. – «Районівці» дуже різні: за віком, досвідом, освітою (наприклад, багато з дописувачів і редакторів – історики), поглядами на життя. Але головне, що єдині в одному – прагненні передавати аудиторії виключно актуальну перевірену інформацію, намагатися тримати інформаційний простір вільним від вкидів та маніпуляцій.
«Ми маємо в мережі спеціалізований фактчекінговий сайт «Брехунець», і, відповідно, декілька співробітників мають глибокі знання з перевірки фактів і виявлення маніпуляцій в медіа. Але тепер, завдяки тренінгу, елементарними необхідними навичками озброєні всі інші співробітники. Таким чином вони зможуть самостійно дбати про чистоту і достовірність свого інформаційного ресурсу. Від цього однозначно виграє аудиторія кожного конкретного медіа», – каже Наталія Пахайчук.
«Найцінніша частина для мене була про пропаганду та маніпуляції. Адже зможу використати знання для нашого Youtube-каналу «Брехунець». Особливо доречними були поради щодо безпеки віртуального простору, оскільки це зможу перенести на роботу в наших соцмережах і спробувати збільшити, і так велику, довіру читачів до Районів», – коментує зміст тренінгу редакторка Анастасія Борщ.
Журналіст Олексій Гадзінський, що приєднався до команди «Районів» усього декілька тижнів тому, зазначив, що багато про що з того, що звучало на тренінгу, чув і раніше, але отримав нагоду швидко актуалізувати і структурувати свої попередні знання. Редакторка Ірина Воротна подякувала за гарні поради щодо фільтрування інформації та прийомів факт чеку: «Особлива вдячність – за список хороших ресурсів, які розвивають медіа грамотність».
– Корисним було пояснення про російські “вкиди” та поширення пропаганди на окупованих територіях. Насправді такі тренінги треба час від часу проводити не лише для журналістів-початківців, а й для тих, хто довго в цій професії. Оскільки коли ти довго “варишся” в інформаційному просторі, притуплюються відчуття гостроти та важливості теми, нівелюється поняття правильної подачі матеріалу, – вважає фактчекерка Марія Мартинюк.