Медіаосвіта від ІДПО: ланцюгова реакція

Тренінгове заняття з медіаграмотності провела в онлайовому форматі для фахівців освіти Машівської сільської територіальної громади Полтавщини експертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика, доцентка кафедри журналістики та філології Сумського державного університету Алла Федорина.

Говорили про специфіку отримання та сприйняття інформації в час війни та про те, як усвідомлювати й викривати в інформаційному потоці російські наративи та маніпулятивну інформацію.

Аудиторію для цього спілкування зібрала головна спеціалістка відділу освіти, молоді та спорту Машівської громади Світлана Трикозенко. Напередодні вона стала учасницею тренінгу ІДПО, що відбувся в Полтаві. Послухавши матеріал, підійшла до тренерки, заслуженої журналістки України Алли Федорини: чи можна заняття з медіаграмотності провести для членів їх громади? Так тренінг розсунув рамки й долучив до важливої розмови освітян із селища Машівка, сіл Абрамівка, Базилівщина, Дмитрівка, Кошманівка, Селещина.

Це вже не перший випадок «ланцюгової реакції» тренінгів ІДПО, коли учасники занять, які проводять наші тренери, запрошують їх до нових аудиторій.

«У мене таке «розширення» відбулося минулого року, коли учасник одного з наших тренінгів, фахівець Демидівської громади Рівненської області та голова громадської організації «Центр розвитку та змін» Олег Гусаревич запропонував мені та медіаексперту Сумського прес-клубу Олексію Гвоздику провести у тренінг із медіаграмотності у них, – розповідає Алла Федорина. – Добре, що ІДПО в цьому сенсі «легкий на підйом» і зацікавлений проводити навчання саме в маленьких містах і містечках. Так ми побували на Рівненщині. А потім, оскільки був інтерес, запропонували учням шкільних закладів Демидівської громади долучитися до онлайнових тренінгів для школярів. Ми їх проводили в рамках традиційного фестивалю, що відбувається під девізом «Кафедра журналістики та філології Сумського державного університету – школярам Сумщини». Варто сказати, що врешті участь у цих зустрічах рівненських школярів із Демидівського та Пляшевського ліцеїв стала активнішою, ніж місцевих».

Мабуть, у цьому є сенс: медіаосвіта має поширюватися від вчорашніх учасників до нових аудиторій і до завтрашніх учасників тренінгів. Бо ж роботи ще дуже багато. Хоча, судячи зі спілкувань, останніми місяцями українці стали більш пильними щодо інформаційних маніпуляцій, проте немало й тих, хто потребує навчання. Адже інформаційна війна триває.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *