За ініціативи Національної ради з питань телебачення та радіомовлення України у Вінниці відбувся другий з чотирьох запланованих тренінг для регіональних медіа «Якісне інформування аудиторії: як уникнути помилок при підготовці контенту?». Обласні та локальні редакції телебачення, радіо, газет і онлайн-видань делегували на зустріч із медіатренерками Інституту демократії імені Пилипа Орлика журналістів і журналісток, щоб актуалізувати навички створення якісного медійного продукту та «загострити» своє критичне мислення задля протидії дезінформації.
«Шість годин тісної взаємодії з колегами продемонстрували високий рівень професійності вінницької медійної спільноти та їхню обізнаність в практичній сфері», – каже медіатренерка ІДПО Олена Самойленко. «Найкращим результатом такої співпраці для нас було б започаткування місцевими медіа власних проєктів з протидії дезінформації, їхня системна роз’яснювальна робота зі своєю аудиторією. Це, звісно, не може відбутися миттєво, але, сподіваюся, у декого з учасників та учасниць такі думки з’явилися», – додає медіатренерка Тетяна Строй.
За словами представника Національної ради з питань телебачення і радіомовлення у Вінницькій області Вадима Мазурика, журналісти отримали від навчання як користь, так і задоволення.
«Рада була долучитися до обговорення важливих питань розвитку медіаграмотності та медіаосвіти, – каже генеральна директорка телерадіокомпанії «Вінниччина», заслужена журналістка України Світлана Бусілкова. – В епоху соціальних мереж, повномасштабної війни в країні, медіаграмотність надзвичайно актуальна. В шаленому потоці інформації постійно з’являється вороже іпсо та викривлені факти, різноманітні фейки та ворожа пропаганда. Тролі та боти постійно просувають якісь наративи. Тож, цей тренінг – можливість для журналістів, перевірити на міцність свої професійні знання і чудова нагода актуалізувати знання з медіаграмотності та посилити критичне мислення, щоб не вестися на маніпуляції та протистояти дезінформації й успішно протидіяти соціальним стереотипам».
«Тренінгова програма для медійників сконцентрована на практичних завданнях та обговоренні актуальних прикладів маніпуляцій та дезінформації, – пояснює Олена Самойленко. – Ми не «відкриваємо Америку», а радше перевіряємо налаштування та радимо колегам можливості для оновлення або набуття специфічних знань чи навичок. Бо у кожного медіа вони індивідуальні: наприклад, Вінницькій агенції журналістських розслідувань навряд чи треба нагадувати про засади перевірки джерел інформації, так само як для радійників, мабуть, не дуже актуальними є маніпулятивні техніки, що спотворюють фото чи відео. Але спільною є наша мета – робити медіа настільки якісно, щоб споживачі обирали цей продукт замість шкідливого інформаційного «фастфуду».
«Попри роки практики та безперервної роботи в журналістиці, завжди корисно зустрітися з колегами з інших медіа: поспілкуватися, познайомитися, попрацювати разом в командах, згадати теорію та дізнатися, що нового зараз у фактчекінгу та як розпізнати добре замасковані фейки, – каже журналіст радіокомпанії «Місто над Бугом» Віктор Мозалевський. – Та й взагалі, згадати про засади медіаграмотністі ніколи не буде зайвим. Подяка команді тренерів, які давали цікаві практичні завдання учасникам. Подяка організаторам за надану можливість зустрітися з колегами та “звірити годинники” стосовно перевірки та подачі інформації. Подяка колегам-медійникам за класну робочу атмосферу».