Екстернат ІДПО допомагає локальним редакціям «почуватись потрібними, почутими» і надихає почути свої аудиторії

Представниці і представники 10 локальних медіа, що пройшли конкурсний відбір до навчального курсу «Екстернат ІДПО», працювали на тренінгу «Аудиторія та її потреби» в Києві 6-7 грудня 2024 року. З цієї теми розпочинається шестимісячний курс, покликаний оновити знання регіональних редакцій щодо сучасних підходів та вимог до роботи медіа та журналістів. До третього набору Екстернату потрапили газети та сайти з восьми областей України: Харківської, Дніпропетровської, Миколаївської, Полтавської, Черкаської, Рівненської, Волинської та Чернівецької.

«Редакції дуже різні – по часу заснування, досвіду в професії та кількості працівників, накладам та переглядам на сайтах, редакційним концепціям та внутрішній філософії. У когось в арсеналі неабиякий шлях конкурсів та навчань, інші вперше вирішили взяти участь в подібному проєкті, – каже медіатренерка ІДПО Олена Самойленко. – Однак тема аудиторії однаково важлива для всіх, і, судячи з взаємодії та азарту під час виконання вправ, учасники відчули це на собі і готові досліджувати потреби своїх читачів та змінювати підходи до роботи з ними».

«Скажу відверто, хвилювання були неймовірні, адже у такому заході ще участі не брав, – каже редактор газети «Нова доба» з Маневичів (Волинська область) Сергій Гусенко. – Проте вони розсіялися майже відразу, бо на тренінгу про все розповідали простою й доступною мовою, інформація заходила легко і мені й іншим учасникам навчання. До того ж під час презентацій редакцій з’ясувалося, що вони мають проблеми, схожі з нашими. Тому оце відчуття, що, можливо, ми гірші чимось від когось, зникло». За словами пана Сергія, коли він був заступником редактора і здебільшого їздив у відрядження по збору інформації, про якесь навчання та підвищення професійної майстерності мова взагалі не йшла. «Коли ж із серпня цього року став редактором, то зіткнувся із тим, що потрібно не лише писати влучні та цікаві матеріали, а й залучати більше читачів та рекламодавців, аби мати більші пізнаваність й фінансовий ресурс», – каже він.

За словами редакторки газети «Дзеркало плюс» з Рівненщини Ірини Домбровської, вивчення цільової аудиторії – це те, над чим колектив її редакції неодноразово замислювався. «Ви підказали нам інструмент для вивчення: самоаналіз, створення образу типового читача/читачки, і це те, над чим ми працюватимемо, – каже пані Ірина. – Окремо дякуємо за можливість поспілкуватися з колегами, обмінятися досвідом, вийти із зони дискомфорту, в який нас усіх загнали пандемія коронавірусу та повномасштабна війна росії проти України. Виклики, які принесли вони у наше суспільство, певним чином, ізолювали регіональні медіа, а подібний Екстернату досвід допомагає нам почуватись потрібними, почутими, дає натхнення працювати далі».

Головна редакторка газети «Черкаський край» Тетяна Калиновська також вважає досвід спілкування із колегами в атмосфері співпраці на тренінгу неоціненним і каже, що її «зворушило вітальне слово президентки ІДПО Світлани Єременко, яка стоїть на позиції підтримки місцевих видань». Тож пані Тетяна «із приємністю підписала меморандум про співпрацю, за яким редакція впродовж півроку отримуватиме від ІДПО якісні послуги з навчання сучасним навичкам медіа-менеджменту, медіа-маркетингу, менторський супровід».

Серед найбільш цінних аспектів тренінгу учасники назвали методики аналізу аудиторії та її контентних потреб. В ході обговорення переконалися, що іноді медіа пропонують своїм читачам матеріали, які не завжди відповідають їхнім очікуванням. «Це спонукало нас замислитися над тим, наскільки рубрики та статті, які ми публікуємо в газеті та на сайті, справді цікаві нашій аудиторії, – каже редакторка медіа “Вісті Плюс” із Полтавщини Юлія Шабля. – У підсумку ми вирішили провести діагностику потреб читачів і читачок: з’ясувати, які матеріали їм були б корисні, які теми привертають найбільшу увагу, і за який контент вони готові платити, підтримуючи наше видання. Для цього наша редакція планує організувати опитування та анкетування, аби краще розуміти інтереси аудиторії та визначити пріоритетні напрями роботи».

Так само не стали зволікати і представниці редакції «Нове життя інформ плюс» з Близнюків, що на Харківщині. «Повернувшись додому, відразу почали працювати над створенням портрету свого читача разом з колежанкою, яка не була на навчанні. Наразі триває передплатна кампанія 2025, то вивчення як власне зовнішності, так і внутрішнього світу та потреб локальної аудиторії є надважливим завданням, – каже директорка-редакторка видання Ірина Воронкіна. – Також ми виділили час, щоб в черговий раз передивитися теми, які ми пропонуємо людям. То вправа: «чого прагне споживач», яку ми програвали під час навчання, теж відіграла свою роль. Вже плануємо з нового року вводити нові рубрики на кшталт назви вправи».

Окрім вправ та професійних обговорень, учасники тренінгу суголосно відмітили важливість спілкування із колегами та колежанками та висловили сподівання стати в майбутньому «хорошими друзями, а можливо і партнерами по певних напрямках».

«Це вже – один з результатів, який закладено в ідеологію Екстернату, – каже Олена Самойленко. – Бо створення професійної спільноти, об’єднаної відчуттям гідності від приналежності до регіональної журналістики, атмосфери взаємної підтримки – одна з цілей, досягнення якої ми прагнемо».
«Щиро дякуємо за увагу до регіональних медіа, яким чи не найтяжче у сповнений все новими викликами воєнний час. Змістовне, насичене й цікаве навчання дало можливість поглянути на свою роботу під зовсім іншим кутом. Аналізуємо, чи відповідає інформаційне насичення газети запитам нашої аудиторії, переглядаємо актуальність рубрик, замислилися над портретом свого читача. А ще – просто захоплені креативністю й ентузіазмом своїх колег із різних куточків країни, бажаємо їм успіху та втілення в життя найсміливіших задумів», – підсумовує завідувачка відділу соціальних проблем газети «Нова доба» Юлія Музика.


Редакції-учасниці Екстернату ІДПО у 2024-2025 роках
Газета “Контакт”, сайт ЮжкаNews.City (Миколаївська область)
Мережа локальних медіа Gromada.Group (Харківська область)
Редакція газети “Сім днів” (Рівненська область)
Медіа “Вісті Плюс” (Полтавська область)
Редакція газети “Нова доба” (Волинська область)
Обласна газета “Черкаський край” (Черкаська область)
Газета “Вижницькі обрії” (Чернівецька область)
“Домашня газета” (Дніпропетровська область)
Газета “Дзеркало плюс” (Рівненська область)
ТОВ “Нове життя інформ плюс” (Харківська область)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *