Проекти

Моніторинг регіональної преси під час парламентських виборів 2014

Оприлюднено

З 15 вересня по 30 листопада Інститут демократії імені Пилипа Орлика реалізував проект «Моніторинг регіональної преси під час парламентських виборів 2014».

Як показує практика, під час попередніх парламентських виборів, зокрема, 2012 року та президентських 2014 у ЗМІ різко зростала кількість «джинси» та погіршувалась ситуація з дотриманням журналістських стандартів в регіональних медіа. Щоб протистояти цьому явищу, важливо було мати реальну картину в українських медіа і під час надзвичайно важливих позачергових виборів до Парламенту в 2014 році. З цією метою і започатковувався проект.

У передвиборчий період та під час виборів перед журналістами виникають нові виклики та небезпеки. Щоб уникнути їх і через журналістів сприяти свідомій участі громадян у виборах, експерти Інституту демократії обговорювали результати моніторингу на медіа – заходах у різних регіонах України: у Житомирі, Херсоні, Тернополі, Хмельницькому, Сумах, Чернігові,  Чернівцях, Одесі. На ці заходи запрошувалися також  журналісти із районних центрів та міст регіону.

Метою проекту було сприяння якісному висвітленню виборчої кампанії у регіональних ЗМІ шляхом моніторингу та проведення публічних просвітницьких заходів щодо якості медіа контенту, стандартів журналістики, професійної етики, відповідальності журналіста. Протягом терміну були успішно виконані завдання проекту:

  1. Проведено моніторинг регіональної преси у 8 регіонах ( Донецькій, Львівській, Харківській, Сумській, Одеській, Дніпропетровській, Чернівецькій, Житомирській областях) з метою вивчення ситуації у ЗМІ щодо «джинси» та дотримання професійних стандартів під час парламентських виборів в Україні. Детальніше результати моніторингу можна дізнатися з аналітичних звітів;
  2. Проведено серію медіа-заходів із залученням експертів, фахівців, що спеціалізуються на виборчій тематиці, журналістів, лідерів громадських організацій в регіонах України: Житомирі, Херсоні, Тернополі, Хмельницькому, Чернігові, Чернівцях, Одесі, Луцьку. На заходи запрошувались журналісти, лідери громадських організацій міст області та районних центрів.

    ФотографіяФотографія

Під час публічних заходів у форматі громадських дискусій, круглих столів обговорювалися такі теми:

 «Реальні обличчя та маски сучасних виборів: хто є хто?»; «Вибори. Виклики і небезпеки, які можуть чекати журналістів у передвиборчий період та під час висвітлення виборів»; «Журналістика під час виборів. Як зберегти обличчя?»; «Як виглядають житомирські ЗМІ в медіа просторі України: їх «внесок» у виборчий процес»; «Журналістика під час виборів. Як здобути інформацію та не бути втягнутим у політичні  «розборки»? «Одеські ЗМІ в інформаційному просторі України до і після виборів: замовні матеріали та дотримання журналістських стандартів», «Чернівецькі медіа в інформаційному просторі України: моніторинговий аспект».

У медіа – заходах взяли участь 28 експертів із означених тем, більше 200 журналістів обласних, районних та міських видань, лідери громадських організацій. Результати були висвітлені в 120 виданнях, згадувалися у більш ніж 36 сюжетах.

У рамках проекту було проведено дві хвилі моніторингу регіональної преси у 8 областях України: Донецькій, Львівській, Сумській, Харківській, Дніпропетровській, Одеській, Чернівецькій та Житомирській областях.

Зокрема незалежні експерти дослідили  інформаційний простір на окупованих територіях Донецької області http://osvita.mediasapiens.ua/monitoring/regional_newspapers/informatsiyna_okupatsiya_donbasu_dvi_realnosti/

Завдяки проекту журналісти отримали більше інформації щодо етичних та професійних стандартів журналістики під час виборів; прав і обов’язків журналістів; правових норм, які регулюють діяльність журналістів;  механізмів протидії порушенню прав журналістів; розмежування агітації (політреклами) та інформування; небезпеки для журналістів у день виборів та як їх уникнути;  робота на виборчих дільницях у день виборів – правила поведінки/як здобути інформацію та не бути втягнутим у політичні \”розборки\”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *