У Херсоні відбувся семінар-тренінг «Основи медіаграмотності» для координаторів Центрів європейської інформації

Як не потонути в розбурханому океані інформації та врятуватись від інформаційного цунамі? Як відокремити достовірні повідомлення від недостовірних? Чому якісне медіаполе має відповідати стандартам достовірності, точності, повноти, збалансованості? Чому так важливо відокремлювати факти від думок та суджень? Чим відрізняється інформація від пропаганди?

Відповіді на ці та інші запитання шукали та отримували слухачі семінару-тренінгу «Основи медіаграмотності», який 14-16 квітня 2016 р. у м.Херсоні для координаторів Центрів європейської інформації з усієї України був організований в рамках проекту ІСАР «Єднання». Експерт Інституту демократії ім.Пилипа Орлика заслужений журналіст Тетяна Смолдирева (м.Чернівці), наводячи приклади недостовірної ( «фейкової», пропагандистської, замовної, непрофесійної) інформації наголошувала на значенні медіаграмотності, тобто умінні розуміти правила та мету створення медіа меседжів, аналізувати джерела та авторів новин, відрізняти факт від його інтерпретації. Формування критичного, аналітичного мислення особливо актуальне для громадських активістів, бібліотекарів, викладачів та інших працівників публічної сфери, які можуть передати своїм аудиторіям отримані знання і правила/навички критичного мислення та застосування їх на практиці при перегляді новин (чи то телевізійних, чи на сайтах інтернет-видань, чи у соцмережах, або ж у газетах).

– У час інформаційної війни, неприхованих маніпуляцій та брехні російської пропаганди та, на жаль, недотримання стандартів якісної журналістики українськими медіа, які у більшості своїй є залежними від інтересів та уподобань власників і фінансово-економічного пресингу, – на порядок денний виступає уміння і бажання увімкнути раціо, не дати підчепити себе на гачок і не дозволити «впихнути» неякісний інформаційний продукт, – наголосила Т.Смолдирева.

Під час семінару-тренінгу були використані матеріали «Моніторингу регіональних ЗМІ на дотримання стандартів якісної журналістики» ( С. Єременко «Прес-релізи та Фейсбук – основні джерела інформації регіональної журналістики?», сайт «Медіасапієнс»).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *