Звіти

Чернівці: описовий звіт за лютий 2018 року

Оприлюднено
Звіт, моніторинг

СКОРОЧЕНИЙ ЗВІТ (ЧЕРНІВЦІ. ЛЮТИЙ 2018 року)

Друковані видання

Професійні стандарти. Загалом середній бал якості буковинських газет становить 4,03. Найвищі стандарти стало демонструють «Молодий буковинець» – 4,31 та «Погляд» – 4,13. Краще почала дотримуватись їх «Буковина» – 3,56, традиційно слабші стандарти у «Часі» – 4,13. Журналісти посилаються на джерела (0,88), подають теми доступно (1,0). Але не завжди відокремлюють факти від коментарів (0,72) та не забезпечують балансу думок (0,44). Стиль викладу іноді складний для читача, бо видання мало опрацьовують повідомлення прес-служб та звіти органів влади. Динаміку можна простежити:

Звіт, Чернівці, 2018

Матеріали з ознаками замовності. У чернівецьких газетах зафіксовано 4,9% матеріалів із ознаками замовності. Найбільше у «Часі» – 9,5%. «Буковина» та «МБ» не вперше публікують замовні матеріали про агрохолдинг «Мрія». («Агрохолдинг «Мрія» на Буковині спрямував 2,37 млн на соціальні проекти»), підписані вигаданим прізвищем – Ірина Пискур. Аналогічний матеріал неідентифіко-ваного авторства опублікував «Молодий буковинець» («У 2017 році на Буковині Агрохолдинг «Мрія» спрямував 2,7 млн грн на соціальні проекти і сплатив 52,23 млн грн податків»).

Газети часто не маркують рекламу та оголошення відповідно до законодавства, подають як «Оголошення», «Афіша», “Важливо” тощо. Тож у друкованих виданнях 6,2 % неналежно маркованої реклами.

Аналіз тем, жанри, тональність, походження. У газетах переважали інформаційні жанри – 48%. 26% публікацій важко ідентифікувати через порушені критерії до матеріалів. Мало аналітики: кореспонденція – 5%, аналітична стаття – 3%. Немає журналістських розслідувань. Зовсім відсутні рецензії, рідкісна редакторська/авторська колонка (1%). Небагато інтерв’ю та бліц-опитувань (3%). Публіцистика представлена лиш життєвими історіями (5 %). 4% публікацій складають прес-релізи, протокольні матеріали, офіційні звіти державних установ.

Газети подавали власний контент на 61%, запозичений склав 17%. Неідентифікованих матеріалів 22%. Найбільше нейтральних повідомлень – 55%. Негативно забарвлених 19% та позитивно забарвлених – 26%.

Звіт, Чернівці, 2018

Теми. Найпопулярніше у друкованих ЗМІ життя місцевої громади – 15%. Видання висвітлювали соціальну сферу, охорону здоров’я – 12%, культуру – 11 %, економіку та кримінал – по 7%. По 3% матеріалів присвячено освіті і науці, АТО, зовнішній та внутрішній політиці, по 2% – місцевому самоврядуванню (передача земель громадам, прозорість бюджету) та спорту.

Газети реагували на надзвичайні ситуації, писали про життя переселенців – 1% (ця тема поступово зникає, як виняток – «Погляд» подає «Безкоштовну правову допомогу для переселенців»). Мало матеріалів про викривання корупції – 1%. 27% матеріалів належать до категорії інших: поради, рецепти, кросворди, анекдоти, гороскопи тощо – очевидно, такою розважальністю видання намагаються привабити читача. «Погляд» почав готувати сторінку для наймолодших.

Звіт, Чернівці, 2018

В чернівецьких друкованих виданнях не виявлено проросійських меседжів, пропагандистських матеріалів та фейків.

Сайти

Професійні стандарти. Кращих стандартів традиційно дотримується інформаційна агенція АСС – 4,19 бала, слабше «Букінфо» – 3,94 та «BukNews» – 3,56, стабільно невисокий рівень стандартів на «Чернівці Таймс» – 3,25. Середній бал якості онлайн-видань – 3,73. Найгірше з балансом думок (0,13). На «Чернівці Таймс» він взагалі відсутній. Відокремлення фактів від думок теж не завжди наявне (0,77). На «Чернівці Таймс» достатньо випадків коментованої інформації, пересмикування, маніпуляції фактами, провокативних суджень.

Доступність викладу (0,91) нижча через те, що мало переробляється офіційний стиль прес-релізів. В більшості журналісти посилаються на джерела (0,98), але вони дуже збіднені – переважно прес-служби органів влади, державних установ та політичних партій; рідко звертаються за думкою громадян, не використовують опитувань, експертних коментарів. Часто єдиним джерелом інформації у матеріалі є Фейсбук. Переважає запозичений контент: 202 (62%) матеріалів. Власні становлять 32 %, 6 % – не ідентифіковані. Найбільше власного контенту створює ІА АСС. Нейтральних публікацій на сайтах 79%, 13% позитивної та 8% негативної інформації. Найбільше негативу на «Чернівці Таймс».

Звіт, Чернівці, 2018

Матеріали з ознаками замовності. Таких матеріалів 19,5%. Найбільше традиційно на «BukNews» – 39,3%, на «Чернівці Таймс» – 21,6%. Висока кількість на «Букінфо» – 15%. Практично не джинсує ІА АСС. Домінує політична джинса – 56 матеріалів, комерційної всього 4, НМ – 3. Джерелом замовних текстів виступили політичні партії «Батьківщина», «Народний фронт», «Свобода», БПП-Солідарність. Позитивно згадуються Олег Тягнибок, Юлія Тимошенко, Арсеній Яценюк, Михайло Бурбак, депутати Верховної Ради від області. Політичну нейтральність демонструє ІА АСС. «Чернівці Таймс» підтримує нинішню опозицію.

Аналіз тем, жанри, тональність, походження. Найпопулярніші теми – політика (19%) та кримінал (16%), що становить 35% контенту. Інші теми висвітлюються рідше: 12% – надзвичайні ситуації, 11% – життя місцевої громади, 10% – культура, 7% – соціальна сфера, по 4% – економіка та АТО, 3% – місцеве самоврядування і наука та освіта, 2% – спорт. На жаль, журналісти оминають важливі теми: переселенці, антикорупційні розслідування, міжнародні події. Нейтральних публікацій 79%, 13% позитивних та 8% негативних. Найбільше негативно забарвлених матеріалів на «Чернівці Таймс».

Звіти, Чернівці, 2018

В чернівецьких сайтах, як і в друкованих виданнях, не виявлено проросійських меседжів, пропагандистських матеріалів та фейків.

USAID

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *