Вище, ніж до великої війни, але можна й краще, або як регіональні медіа дотримуються стандартів

Найгірше українські регіональні ЗМІ у вересні дотримувалися балансу думок та повноти. Якість публікацій – на одному рівні для онлайну та друку (10 балів із 12 можливих). Найнижчі оцінки отримали видання Сумщини. Найвищі – на Львівщині. Така картина залишається незмінною з червня 2022 року. Схожа ситуація спостерігалася і до повномасштабного вторгнення. З балансом думок та повнотою було найбільше проблем.

Моніторинговий звіт за вересень 2022 – Житомирська область

Моніторинг житомирських медіа у вересні показав, що друковані ЗМІ та інтернет-видання зберігають тенденцію до скорочення кількості матеріалів на теми війни. Вона намітилась ще в два попередні моніторинги у червні та у серпні. На шпальти обласних газет повернулася реклама, однак вона неналежним чином відділена від новинного контенту. Журналісти як газет, так і сайтів частіше  послуговуються прес-релізами установ та організацій, навіть не намагаючись опрацювати їх до повноцінного матеріалу. Тому в період моніторингу спостерігається засилля різноманітного  офіціозу, як  на сторінках газет, так і на сайтах.

Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Львівська область

Одночасно з контрнаступальними діями українських збройних сил на Півдні та Сході держави, тема війни істотно активізувалася на сторінках преси та новинних сайтах. Джерельної бази для відповідних повідомлень для редакцій явно вистачає завдяки соціальним медіа та профілям посадових осіб, окремих військових та військових кореспондентів. У друкованій пресі журналісти інкорпорують такі джерела у свої тексти з обов’язковим доповненням чи розширенням контексту. Окрім воєнних, ковідних, кримінальних і культурних повідомлень, знайшлося, зокрема, в онлайні місце і для реклами, обсяги якої істотно просадила війна за останні 7 місяців. Немаркована реклама і повідомлення у стилі нативної реклами стали характерною рисою низки видань цього разу, що може свідчити про певне пожвавлення на ринку та спроби цих інформаційних ресурсів вижити, зберегти працівників і дочекатися перемоги.

Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Сумська область

Друковані видання Сумщини, попри складні умови війни, працюють стабільно. На Сумщині 51 територіальна громада, 22 з них перебувають сьогодні в зоні бойових дій. Три газети та два сайти, які досліджує наш моніторинг, працюють у цій зоні. Це потребує постійних додаткових зусиль, адже часто редакції діють не в повному складі. Ймовірно, це є причиною того, що не всі актуальні теми знаходять своє відображення на сторінках видань. Позитивним є звернення до життєвих історій, – ця ніша робить місцеву газету привабливою для читача. Онлайн видання продовжують спиратися на інформаційні жанри, нерідко подаючи їх у вигляді найкоротшого зразка жанрів – факту, відповідаючи не на пʹять обовʹязкових запитань, а лише на три. Значна частка матеріалів компільовані, переважно не відповідають стандартам. Частка «джинси» знизилася, але дуже незначно. 

Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Полтавська область

Кількість маніпулятивного контенту у виданнях Полтавщини поступово зростає. Особливо це помітно у друкованих ЗМІ, де збільшилася кількість офіціозу та неналежно маркованої реклами. В онлайн-виданнях таких матеріалів значно менше. Топ-темами інтернет-видань були повернення азовців із полону, виставка знищеної російської техніки у Полтаві, подекуди повернулася тема COVID-19. Газети, за винятком Лубенщини, вміщували передруки та офіціоз. А от «Лубенщина» більш детально розповідала про життя регіону: відзначення дня міста, проведення культурних заходів, волонтерство, початок навчального року у виші, що переселився до міста з Луганщини.

Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Хмельницька область

Йде восьмий місяць війни. І хоч медіа Хмельниччини виходять у відносному тилу, війна не оминає область: повітряні тривоги, мобілізація, розгорнутий волонтерський рух, тисячі переселенців, чорні звістки з фронту про загибель земляків… Ці теми є ключовими в регіональній журналістиці. На друге місце виходить економіка та соціалка, зважаючи на економічну кризу в державі та передчуття непростої зими. В газетах переважають інформаційні жанри і, на жаль, проглядається помітна залежність від інформації пресслужб. Мало живої думки аудиторії (опитувань, інтерв’ю) та аналітики. Поступово в контент ЗМІ повертаються матеріали з ознаками замовності, іміджеві матеріали на підтримку місцевої влади. Локальні видання відчувають економічну кризу і це позначається на обсягах видань та накладах.

Моніторинговий звіт за вересень 2022 року – Дніпропетровська область

На сьогодні в медіапросторі Дніпропетровської області формується на загал об’єктивна картина того, що відбувається в регіоні. Друковані та онлайнові медіа, виконуючи передовсім свою інформаційну функцію, подають зважені за тональністю повідомлення, що відповідають вимогам воєнного часу. Разом з тим, не відходить на задній план і тематика, що забезпечує «соціально-терапевтичний» ефект. Медіа є добрими порадниками для своєї аудиторії: де емоційно відновитися після тривог, як підготуватися до зими, де отримати допомогу чи в який спосіб самому бути суспільно корисним. Серед новин є місце й повідомлення про досягнення школярів, спортсменів області, виставки, концерти, соціальні ініціативи, що справді єднають громади та надихають на перемогу.