Тренінг в Одесі: Стандарти журналістики в умовах популізму, постправди та тиску різних сторін

Тренінг в Одесі

Як дотримуватись стандартів журналістики в умовах популізму, постправди та тиску різних сторін, дізналися учасники тренінгу, що відбувся 15 вересня в Одесі.

Медіаексперти Олена Іванова та Наталія Стеблина розповіли одеським журналістам, громадським журналістам та блогерам про те, як відрізнити пропаганду від журналістики, а також, як міжнародні організації оцінюють роботу українських ЗМІ.

Восьмигодинний тренінг розпочала Наталія Стеблина.

Вона ознайомила журналістів зі звітом міжнародної правозахисної неурядової організації Freedom House. Медіаекспертка відзначила, що саме дотримання професійних стандартів є найбільш проблемним для сучасних ЗМІ, зокрема українські мас-медіа мають за це низькі оцінки. Та й самі журналісти проаналізували ситуацію в українській журналістиці, заповнивши анкети: найвищий бал отримав параметр «Наявність юридичних та соціальних норм, що захищають та підтримують свободу слова», найнижчий – параметри дотримання журналістами професійних стандартів якості, а також економічний, згідно з яким ЗМІ можуть отримувати прибутки з різноманітних джерел і бути незалежними.

Наступна частина тренінгу була присвячена темі: «Пропаганда, PR чи журналістика?». Спікером була медіаекспертка, аналітик Олена Іванова. Вона розповідала про пропаганду, «джинсу» та «постправду». Учасники дізналися про актуальні на сьогодні теорії комунікації, а також про те, як розрізнити інформаційну війну, пропаганду, PR та журналістику. Також медіаекспертка представила результати моніторингу регіональної преси, що проводиться Інститутом Демократії імені Пилипа Орлика, згідно з яким найгірше одеські журналісти дотримуються стандарту балансу думок та відокремлення фактів від коментарів.

Поділитися новими знаннями учасники могли під час перерви на каву та обід.

Олена Іванова продовжила розмову про те, як політики привертають увагу до себе і чому це може бути небезпечно для демократії. Як приклад, розглянули діяльність Дональда Трампа та сучасну російську пропаганду.

В останній частині медіаексперти звернули увагу на роботу журналістів за часів нових медіа.

Захід проводився Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки Посольства США.

Юлія Виноградова,
журналіст-фрілансер

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *