24 жовтня 2017 року о 10:00 у Херсонському державному університеті, (факультет філології та журналістики) відбувся тренінг для журналістів «Нові медіа та професійні стандарти журналістики, або Чи потрібні регіональні медіа у цифровому світі?»
Як розрізнити пропаганду? Наскільки точність властива соцмережам? Чи може журналістика бути «правдою»? На ці та інші запитання шукали відповіді херсонські журналісти на тренінгу «Нові медіа та професійні стандарти журналістики». Захід проведено Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки USAID через Інтерньюз.
Наталія Стеблина, медіаексперт, координатор проекту з моніторингу регіональних ЗМІ, редактор рубрики «Медіадослідження» на сайті «HappyMisto.od.ua», доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Одеського національного університету імені І. І. Мечникова розповіла чи потрібні регіональні медіа у цифровому світі, яку інформацію замовчують у випусках новин, про правила розміщення реклами у ЗМІ, алгоритм перевірки інформації та наслідки прес-релізму.
Світова практика показала, що громадянська журналістика програє професійній журналістиці, але не в Україні. У світі друкуються і виходять чималими тиражами якісні газети та журнали.
Українські медіа не витримують конкуренції, часто в пошуках ексклюзиву друкується неперевірена інформація. Особливо це стосується електронних ЗМІ. На півдні України 30-35 новин друкується на одному сайті, в західних областях новинна стрічка сягає ста і більше матеріалів на день. У гонитві за кількістю, часто на якість не звертається увага. Більшість видань є проектами впливу, а не бізнес-проектами. Переважно засновниками їх є політики, депутати різних рівнів.
Коли кількість переважає якість, знижується ексклюзивність новин, журналіст не встигає перевіряти інформацію. У часи нових медіа увага читача розпорошується, при цьому він не схильний шукати більше інформації за темою. Відповідно, судження, які ухвалює читач, базуються на інформації, що наявна лише у журналістському матеріалі, що є наслідком прес-релізму.
Практика некоректного розміщення реклами у ЗМІ була однією із ключових тем тренінгу. Переглядаючи друковані ЗМІ, майже у всіх газетах можна побачити рекламні матеріали без позначки «на правах реклами». За інформацією Наталії Стеблини, моніторинг, який проводиться Інститутом демократії імені Пилипа Орлика (Київ) показав, що з приходом нової влади кількість джинси у регіональних ЗМІ не зменшилася, а навпаки зросла.