Майстер-клас край ристалища: учасники сумського турніру опановують медіаграмотність

Знайти хиби у матеріалах сайтів; вирізнити елементи замовності у сюжеті місцевого телебачення; хто перший – назвати прізвища власників телеканалів; пригадати, які стандарти журналістики існують – такі завдання вирішували на майстер-класі з медіаграмотності учасники обласного турніру юних журналістів у Сумах.

Турнір проходив уже у вісімнадцяте, традиційно – на базі Сумської гімназії №1. Участь у ньому взяли 12 команд. На жаль, лише одна команда була не з обласного центру. Чому так? Член оргкомітету, директор гімназії №1 Катерина Бондарева пояснює це просто: турнір проходить переважно на внески самих учасників. Цього разу обласний департамент освіти зміг виділити кошти на призи для команд. Решта витрат – за рахунок ентузіастів. Зрозуміло, що якійсь команді з віддаленого району не знайти спонсорів, аби забезпечити поїздку. Хоча, раніше участь у турнірі брали гурти не лише з райцентрів, а й із сільських шкіл.

Та все ж турнір продовжується. «Звичайно, рівень команд різний, – говорить координатор регіональної експертної групи Інституту демократії імені Пилипа Орлика, одна із засновниць турніру, ведуча майстер-класу Алла Федорина. – Якась уже сімнадцятий раз бере участь у змаганнях. І хоч діти закінчують школу, на їх місце приходять нові, але сукупний досвід передається молодшим. Хтось прийшов сюди вперше і ще навіть не освоїв правил гри. Але майстер-клас ще раз показав, що на загал рівень тюжівців, їх обізнаність у питаннях медіаосвіти, вищий, ніж у «нетурнірних» дітей».

Останніми роками, готуючи запитання для учасників турніру, група журі обов′язково додає до списку ті, що стосуються медіаграмотності. Ось і цього року п′ять запитань із п′ятнадцяти відповідають цій темі: інформування та пропаганда, замовні матеріали, стандарти журналістики – все це знаходимо у завданнях.

І, певно, саме у цьому, в медійній освіті, – покликання турніру. Адже навряд чи кожен його учасник піде у журналістику, але зможе мислити критично, не вестиметься на фейки та пропаганду, буде прискіпливішим, оцінюючи той чи інший медіапродукт. Поки ж учасниці команди «Vox populi» підходять до ведучої подякувати за цікавий майстер-клас. Дівчатка не вийшли у фінал, але показали хорошу гру.

А хто ж став фіналістом? Три команди з навчальних закладів, які всі ці роки беруть участь у ТЮЖі: «Гранослови» із Шостки, «Еспада» та «Nota Вene» із Сум. Перемогла остання. На закритті назавжди не прощалися, тож можна готувати запитання до наступного турніру.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *