Медіатренерки ІДПО навчають якісній журналістиці школярів Донеччини

Під час карантину, що триває по всій Україні, учасники гуртків юних журналістів в чотирьох школах Донеччини, окрім виконання дистанційних завдань з обов’язкових дисциплін, продовжують опановувати й журналістський фах.

Медіатренерки Інституту демократії імені Пилипа Орлика Тетяна Строй та Олена Самойленко щотижня зустрічаються зі школярами он-лайн, проводячи лекції та дискутуючи з дітьми про те, що є медіа, якою повинна бути журналістика, які її функції, чим вона відрізняється від блогерства та письменництва та що повинен знати і вміти сучасний медійник.

Ідеєю розпочати працювати з молоддю в регіоні ми переймаємось вже не перший рік, – розказує Тетяна Строй. – І я, і Олена Самойленко – журналістки з Донецька, і точно знаємо про брак медійних кадрів та проблеми з їхньою підготовкою там, особливо зараз, коли Донецький національний університет працює в екзилі у Вінниці, а саме він до війни готував фахових журналістів на відповідній кафедрі. Одночасно проводячи моніторинги місцевої преси, ми бачимо вкрай низький рівень текстів в газетах та на сайтах. Тобто, «старі кадри» не встигають за сучасними тенденціями, а молодим спеціалістам взятись нема звідки… Тому і звернули увагу на школи, які традиційно намагаються мати своє видання та навчати в гуртках юнкорів.

Наразі тренерки працюють з двома школами з Покровська, однією школою зі Слов’янська та школою з містечка Миколаївка Слов’янського району.

До речі, саме з неї і розпочався процес перетворення ідеї на конкретний проєкт. Після війни, окупації, відновлення життя в місті у межах проєкту «Новий Донбас» у школі №3 існувала своя газета «Голоса города», але її вихід припинився після того, як юні журналісти закінчили школу. Тепер нове покоління школярів хотіло би створити сайт, щоб висвітлювати події Миколаївки й теми, цікаві молоді.

Колись шкільна газета була єдиним незалежним від влади джерелом інформації в місті. Сподіваємося, що нове видання також буде об’єктивним і цікавим. Почнемо з організації гуртка юнкорів, щоб визначити коло активних дітей, – сказала координаторка ініціативної групи MEDI@NNA, керівниця науково-методичного майданчика школи, кандидат педагогічних наук Тетяна Бондаренко. – Сьогодні наша мрія стає реальністю. Група юних журналістів залучена до інноваційного формату «Медіашкола онлайн». Програма занять побудована з урахуванням запитів учасників, які попередньо відповіли на питання анкет. Заняття актуальні і за змістом, і за формою, і за форматом активностей. Вони мотивують юних журналістів до опанування «секретів» професії.

Вже три тижні поспіль по дві години ми проводимо з незвичною (і тому складною для нас) аудиторією – школярами 12-14 років, – розказує Олена Самойленко. – Після презентації та обговорення теми даємо дітям невеличкі дослідницькі та творчі завдання, їх вони надсилають електронною поштою, і отримують від нас не просто оцінку, а фідбек, рецензії та поради. Розпочали спілкування ми з того, що розвінчали міфи про безтурботне життя журналістів, які ніби то тільки й роблять, що спілкуються з «зірками» та їздять по екзотичних країнах. Вже опрацювали теми класифікації ЗМІ, організації роботи редакції, аудиторії медіа, її ролі та потреб. Поки триватиме карантин, будемо продовжувати цю практику, бо ефект є і, сподіваюсь, бодай хтось з цих дівчат та хлопців захоче і зможе змінити журналістику у своєму місті на краще.

Захід став можливим за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. Висновки й точки зору, що висловлені в публікації / моніторингових звітах, є виключно експертними судженнями Інституту демократії імені Пилипа Орлика і можуть не збігатися з точкою зору USAID чи Internews.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *