ЗаходиНовини

Тренерки ІДПО навчили педагогів Донеччини та Луганщини шукати «чистий медійний простір»

Оприлюднено

Першу половину травня фахівці Інституту демократії імені Пилипа Орлика провели в онлайні, впроваджуючи інструменти медійної грамотності серед освітян Донецької та Луганської області за допомоги сервісу Zoom.

5 та 7 травня медіа тренерка Олена Самойленко працювала на запрошення ГО «Донецький молодіжний дебатний центр» з членами мережі Амбасадорів Миру у проєкті «Протидія та полегшення наслідків коронавірусу (COVID-19) в Донецькій та Луганській областях».

Олена Самойленко

«Дві з шести двогодинних сесій навчання ми присвятили медійній грамотності, – каже координаторка проєкту Ольга Донець. – Говорили про навички перевірки фактів, а також як обирати надійні, офіційні джерела інформації, яким можна довіряти. Всі педагоги з 28 учасників навчання зазначили, що зможуть використовувати отримані знання та навички і під час уроків, і під час їх волонтерської діяльності».

З 12 по 14 травня тренерки ІДПО Тетяна Строй та Олена Самойленко провели два онлайн тренінги «Медіаграмотність як необхідна компетенція та захист проти інформаційних впливів», в яких взяли участь 55 освітянок з м. Привілля, с. Містки, смт. Білогорівка, м. Золоте Луганської області; м. Українськ, м. Мирноград, м. Краматорськ, м. Маріуполь, с. Сартана, Костянтинівка, м. Покровськ, с.м.т. Велика Новосілка, м. Новогродівка Донецької області.

Тетяна Строй

Незважаючи на перший досвід проведення тренінгу з медіа грамотності в онлайні, нам вдалося використати багато з розповсюджених тренінгових методик та інструментів, зокрема, он-лайн опитування, обговорення, фіксацію думок на дошці, демонстрацію слайдів, відео-файлів та інтернет-ресурсів в режимі реального часу, роботу в малих групах в окремих віртуальних залах. Тобто ми переконались, що суто технічно онлайн тренінг знань цілком можливий, – вважає Олена Самойленко.

«Єдина суттєва перешкода в онлайн-форматі тренінгу – відсутність візуального контакту з групою, бо заради економії трафіку та збереження якості звуку деякі учасники вимушені вимикати трансляцію свого зображення. Відповідно тренеру майже неможливо оперативно реагувати на емоції, розуміти враження від наданої інформації», – додає Тетяна Строй.

Розподіл тренінгових модулів по трьох днях дозволив більш серйозно відпрацювати інструментарій перевірки фактів та аналізу медійних повідомлень: учасниці тренінгу виконали два домашніх завдання: провели дослідження випусків новин на різних телеканалах та перевірили «на справжність» два опублікованих на сайтах тексти. «Тепер будемо все побачене в ЗМІ аналізувати, критично ставитися до всього», – каже Надія Харченко, вчителька Містківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Сватівського району. Заступниця директорки Покровської школи № 4 Марія Шумова зауважила, що відтепер буде звертати увагу, чи офіційне джерело інформації використовує ЗМІ, і взагалі шукати чистий медійний простір». А її колежанка Юлія Рогоза додала, що планує використовувати матеріал на профілактичних заняттях з дітьми.

Під час відпрацювання навичок розпізнавання основних ознак фейків тренерки використали розроблений аналітикинею ІДПО, викладачкою ДонНУ ім. Василя Стуса Наталею Стеблиною онлайн тест, який містить поширені фейки та дезінформацію про Covid19 http://www.ualocal.media/?p=882.

Навчання педагогів відбулось у рамках проєкту ІДПО «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян».

Захід став можливим за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. Висновки й точки зору, що висловлені в публікації / моніторингових звітах, є виключно експертними судженнями Інституту демократії імені Пилипа Орлика і можуть не збігатися з точкою зору USAID чи Internews.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *