Керівники та керівниці гуртків юних журналістів опанували основи медіаграмотності з тренеркою Інституту демократії імені Пилипа Орлика.
16-17 червня в рамках проєкту Інституту демократії імені Пилипа Орлика «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян» відбувся тренінг для керівників шкільних гуртків журналістики та редакцій шкільних газет, в якому завдяки онлайн-формату одночасно взяли участь колеги з Сумщини, Донеччини, Харківщини та Полтавщини.
Онлайн-навчання провела сертифікована за темою медіаосвіти тренерка, медіаекспертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика, заслужена журналістка України Алла Федорина.
Цього року через карантин не відбувся Всеукраїнський турнір юних журналістів (ВТЮЖ), на Сумщині і в інших регіонах відкладено на наступний навчальний рік обласні конкурси шкільних видань. А це означає, що є час і можливість поліпшити знання та практичні навички керівників шкільних гуртків, де навчають журналістики та випускають шкільний медійний продукт, щоб згодом поліпшити знання і навички дітей. Це допоможе їм не лише на турнірах і конкурсах, а у подальшому фаховому становленні, – пояснює вибір цільової аудиторії для тренінгу пані Алла, зазначаючи, що експерти ІДПО традиційно проводили майстер-класи для учасників ВТЮЖ.
Під час вебінару мова йшла про суттєву відмінність шкільного твору та журналістського матеріалу, поняття новини, складники успішного журналістського матеріалу, журналістські стандарти, маркери замовності в медіа.
«Алла Федорина просто і дохідливо пояснювала, як навчити школяра написати новину, розуміти стандарти журналістики і не вірити замовним матеріалам. Успіху сприяла атмосфера довіри і практичні вправи, які поєднували тестові і вербальні завдання. Тренінг став гарною школою для педагогів, а отримані знання – підґрунтям для майбутніх успіхів вихованців», – вважає керівниця гуртка «Юний журналіст» Хмелівського ліцею Роменської районної ради Ольга Лобода.
«Під час тренінгу обговорювалися питання, пов’язані з розумінням такого, здавалося б, простого поняття як новина. Щоб навчити майбутніх журналістів створювати якісний контент, потрібно самим вміти відрізняти фактичну новину від припущення, фейку. Уміння захистити себе від маніпуляцій неодмінно має призвести до бажання самим створювати якісний інформаційний матеріал. Як вибрати для утримання гармонійну форму? Що може зацікавити аудиторію різного віку, соціального стану та життєвих уподобань? Для чого необхідно розвивати навички критичного мислення? На ці та багато інших питань учасники тренінгу отримали відповіді і практичні поради», – ділиться враженнями Марина Сотніченко, що представляє Маріупольську ЗОШ № 41 (Донеччина).
«Я вже багато років навчаю школярів журналістиці, наше видання «Восьме діво світу» є доволі успішним (маємо нагороди на юнкорівських фестивалях та конкурсах), тобто, переважна більшість відомостей, які прозвучали на тренінгу, мені знайомі. Але це не означає відсутність користі, бо, по-перше, я актуалізувала, оновила свої знання після тримісячної перерви (карантинні обмеження перервали заняття в журналістському гуртку), а, по друге – тренерці вдалося зацікавити навіть обізнану аудиторію чіткою структурою, логікою викладення та наочними і при цьому універсальними прикладами, які можна використовувати в навчанні якісній журналістиці вихованців гуртків», – говорить викладач російської мови та літератури Економіко-гуманітарного ліцею №8 імені Василя Стуса (м. Краматорськ Донецької області) Ірина Григор’єва.
Захід став можливим за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. Висновки й точки зору, що висловлені в публікації / моніторингових звітах, є виключно експертними судженнями Інституту демократії імені Пилипа Орлика і можуть не збігатися з точкою зору USAID чи Internews.