Чому ЗМІ стають вразливими під час «кризи демократії» та як еволюціонувала «джинса» в українських регіональних ЗМІ?
Про це говорили під час тренінгу «Що нового у передвиборчих маніпуляціях і як деякі політики використовують цифрові технології, щоб вводити в оману своїх виборців?» у Вінниці 22 жовтня. Захід провели експерти ІДПО Наталя Стеблина та Михайло Штекель за сприяння Вінницького прес-клубу.
Слухачі дізналися про те, як політики використовують соцмережі і чому політична комунікація вже не така, як раніше. Зокрема, розглянули твіти президента США Дональда Трампа і провідні маніпуляції, які він використовує. Обговорили його дописи про ЗМІ та «fake news». Після цього медіа-тренери запропонували слухачам розібрати маніпуляції, які українські політики використовують під час нинішньої передвиборчої кампанії. Зокрема, дописи в анонімних телеграм-каналах, прямі включення, де кандидати виступають «експертами», маніпуляції у Фейсбук-пабліках.
«Разом із тренерами ми обговорили такі питання, як передвиборчі маніпуляції в Україні та світі. При цьому, дуже вдалими були приклади з Вінниці та з інших регіонів. Слухачі дізналися, що саме телеграм-канали і ФБ-пабліки дуже часто долучаються до поширення компромату, а також – звичайної «джинси». Дякуємо Інституту демократії за цікавий тренінг», – говорить Наталія Болховська з Вінницького прес-клубу.
Захід відвідали громадські активісти, журналісти та студенти ДонНУ імені Василя Стуса.
Захід відбувся в рамках проекту «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян» за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.