Редакції медіа на Екстернаті ІДПО дізналися як грамотно і красиво візуалізувати та «упакувати» контент

Останній модуль з запланованого в Екстернаті ІДПО навчання для локальних редакцій – «Дизайн і візуалізація даних» – завершився 23 липня 2021 року в Києві. Представники і представниці газет «Дружба» (Одещина), «Маяк» (Харківщина) і «Народна трибуна» (Житомирщина) мали змогу працювати із медіа тренером, доцентом кафедри журналістики Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича Романом Пазюком.

Навчання відбулось у приміщенні VCENTRI HUB, першого в столиці міського громадського простору, орієнтованого на потреби громадських організацій. Зацікавившись темою тренінгу, до «Екстернату» долучились київські медійники, зокрема, співробітники КП «Центр публічної комунікації та інформації» і газети «Вечірній Київ».

Отже, тренінг було присвячено візуальній складовій медіа, зокрема, фотографіям. Як зазначив Роман Пазюк, геніальними фотографами не народжуються, а наявність крутої фототехніки не є запорукою якісних світлин.

Саме тому учасники тренінгу опановували тонкощі так званої мобілографії, тобто зйомки на смартфон, і мобільних додатків, що дозволяють швидко обробляти фото перед публікацією. «На відміну від портретних чи предметний зйомок, смартфон зазвичай використовується для репортерських світлин, бо в потрібний момент в прямому сенсі під рукою. А зміст кадру завжди важливіший за баланс світла чи контрастність, тому не варто перейматись відсутністю в редакції дорогих фотокамер», – зауважив тренер.

Другу частину навчання присвятили газетному дизайну: логотипи, шрифти, гарнітури, колонки, виноски, заголовки, колір, відбивки і рамочки – безліч елементів, з яких складається зовнішність видання. Учасники і учасниці критично та прискіпливо роздивились шпальти видань, які роблять колеги з інших регіонів, надали рекомендації щодо покращення, а дещо навіть взяли собі «на озброєння». «Ми вже декілька років відчуваємо, що «шапка» нашого видання потребує оновлення, – розказує редактор «Народної трибуни» Михайло Мельник. – Тепер, коли ми побачили і дізнались принципи, за якими варто замовляти редизайн, неодмінно це зробимо ще до нової передплатної кампанії».

«Я в захваті від того, наскільки щиро та щедро тренер ділиться знаннями, – каже редакторка «Маяку» Тетяна Лучинська. – До того ж ясно, що він прекрасно розуміє фінансові реалії, в яких працюють локальні газети, і радить нам лише безкоштовні, але абсолютно легальні та якісні сервіси. Єдине, що більшість з них англомовні, і це черговий виклик для нас».

Цей тренінг став шостим етапом навчанням для учасників Екстернату ІДПО. Починаючи з грудня 2020 року чотири редакції опанували такі теми: «Аудиторія медіа і її потреби», «Контент локального медіа», «Медіаменеджмент», «Монетизація медіа» і «Грантрайтинг».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *