Новини

Ні — телеурокам на проросійських телеканалах Медведчука

Оприлюднено

Медіарух, Незалежна медійна рада та медійні громадські організації висловлюють обурення щодо рішення влади запустити трансляцію телевізійних уроків під час карантину, серед інших мовників, також і на проросійських пропагандистських  каналах NewsOne, 112 і ZIK. Ми вважаємо, що таке рішення суттєво зашкодить інформаційній безпеці України та інформаційній гігієні суспільства, адже воно суттєво розширить вплив російської та проросійської пропаганди, зокрема й на молоде покоління.

Канали з так званого холдингу «Новини», формальним власником яких є народний депутат від «Опозиційної платформи —  За життя» Тарас Козак, перебувають під безпосереднім впливом керівника цієї партії Віктора Медведчука. 

Моніторинг громадської організації «Детектор медіа» засвідчує, що в ефірі цих трьох телеканалів найбільше з українських телерадіокомпаній лунає інформація з ознаками кремлівської пропаганди, часом дослівно повторюються меседжі російських державних телеканалів. 

В ефірі цих телеканалів не раз заперечувалась російська агресія, лунали заклики до зняття санкцій із Росії, визнання окупаційної влади Донецька та Луганська, «миру за будь-яку ціну» на умовах Путіна, а переговори між «Опозиційною платформою — За життя» та її союзниками в Росії позиціонувалися як «міжпарламентський діалог».  

Яскравим прикладом є нещодавній заклик, що пролунав від журналістів і політиків в ефірі цих каналів — виконати «план Путіна» з боротьби проти епідемії коронавірусу. А також неодноразово повторена в різних ефірах пропозиція звернутись по фінансову допомогу для боротьби з коронавірусом до Росії. 

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення не раз визнавала дії цих каналів протизаконними і штрафувала їх за мову ворожнечі та інші порушення. Нещодавно в ефірі каналу ZIK пройшов марафон «Тхне Соросом», у якому зашкалювали дезінформація та неетичні висловлювання. 

Ми закликаємо владу переглянути своє рішення з урахуванням ризиків, які воно несе. Демонстрація відеоуроків на цих каналах збільшить їхню аудиторію за рахунок тих людей, які за інших обставин не стали б дивитися пропагандистські проросійські телеканали.

Ми закликаємо інші  українські телевізійні канали, які поки що не беруть участі у проекті «Всеукраїнська школа онлайн», — зголоситися на участь, щоб ефір телеканалів, пов’язаних з Віктором Медведчуком, не був потрібен ініціаторам важливого соціального проекту. 

Медіарух «Медіа за усвідомлений вибір»

Незалежна медійна рада

ГО «Детектор медіа»

ГО «Інститут масової інформації»

Інститут демократії ім. Пилипа Орлика

ГО «Громадське радіо»

Дмитро Крапивенко, головний редактор «Українського тижня»

Петро Шуклінов, керівник суспільно-політичної редакції Liga.net

ГО «Інтерньюз-Україна»

ГО «Інститут демократії ім. Пилипа Орлика»

Фундація «Суспільність»

1 коментар до “Ні — телеурокам на проросійських телеканалах Медведчука

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *