Інформування та дезінформація. Правила інформаційної безпеки в час війни

Тренінг з такої теми зібрав у полтавській аудиторії 25 осіб, ще десятеро студентів приєдналися до заняття в онлайновому режимі. Переважно педагоги – з Диканьки, Решетилівки, Лубнів, Нової Кочубеївки, Біликів, Водяної Балки, самої Полтави, а також – працівники органів місцевих громад, освітніх закладів і, звичайно, фахівці Полтавської академії неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, на базі якої проводилося цього разу навчання від Інституту демократії імені Пилипа Орлика.

Як завжди, обговорювали актуальні питання особливостей інформування в час війни, медіаманіпулювання, важливості розвитку критичного мислення в протидії дезінформації та фейкам.
Аудиторія була зацікавленою, активно долучалася до дискусій і вправ.

«З такою спільнотою працювати легко і приємно, адже бачиш перспективу продовження твоєї роботи. Бо ж більшість виявила намір передавати ці знання в своїх колективах, у класах, а це найважливіше», – говорить тренер, медіаексперт Сумського прес-клубу, фахівець із медіакомунікацій Олексій Гвоздик.
Усі теми, запропоновані на занятті, виявилися цікавими та корисними для слухачів. Звичайно, в анкетах дехто зазначив, що окремі теми вже були їм знайомі, але при цьому зауважували: як повторення, так і нова інформація завжди є потрібними.

«Це прикмета нинішнього часу, – зауважує тренерка, медіаекспертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика, доцентка кафедри журналістики та філології Сумського державного університету Алла Федорина. – Люди стали більш активно цікавитися такими питаннями, розвивати свою медіаграмотність. Навіть не варто порівнювати рівень обізнаності учасників із темами, що ми розглядаємо, скажімо, пʹять років тому та сьогодні. Шкода, що приводом для активізації самовдосконалення стала така страшна подія як війна».

Саме протистояти значній складовій великої війни – інформаційній – мають на меті тренінги ІДПО, що виконуються за проєктом «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян». І їх результативність вимірюють самі учасники: середня оцінка, яку вони поставили в анкетах своїх знанням із медіаосвіти до тренінгу, склала 7,4 бала. А от після тренінгу свій рівень оцінили вже на 9,2 бала із 10 можливих.

«Тренінг якісний, усім рекомендую, особливо молоді», – відгукується учитель інформатики Розсошенської гімназії Володимир Бабенко. «Щиро вдячна за тренінг. Час пролетів непомітно. Багато цікавої та корисної інформації», – підсумовує соціальний педагог із Диканьки Юлія Литвиненко. «Це не перша моя участь у подібних тренінгах, – зазначає в анкеті інженер-електронік відділу освіти з Решетилівки Юлія Антонець. – Щоразу це щось нове і цікаве, корисне. Переконуюся, що вдосконалювати свої знання ніколи не пізно. Особливо зараз – це вчасно! Дякую тренерам за позитив, конструктив і змістовно проведений день».

Організаційне сприяння заходу надали Полтавський прес-клуб і Академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *