Навички інформаційної стійкості: перевіряємо джерела та вчимося розпізнавати маніпуляції

Учасники з восьми областей України стали слухачами тренінгу на тему «Навички інформаційної стійкості», який відбувся онлайн 22 вересня. Ведучими тригодинного спілкування стали медіаекспертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика, доцентка кафедри журналістики та філології Сумського державного університету, заслужена журналістка України Алла Федорина та медіаексперт Сумського прес-клубу, фахівець із медіакомунікацій Олексій Гвоздик.

Під час тренінгу мова йшла про те, як розрізняти інформаційні викривлення; як виявляти дезінформацію та маніпуляції в медіа; як верифікувати невідомі джерела інформації і захистити себе від дезінформації та маніпуляцій в соцмережах і месенджерах. Захід відбувся в рамках проєкту Інституту демократії імені Пилипа Орлика «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян».

Тренери проводили навчання з Сум, але онлайн формат дав можливість залучити аудиторію з Сумської, Волинської, Житомирської, Київської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Черкаської областей.

Частина учасників розповіли, що планують передати іншим отримані знання, інші – зазначили, що нова інформація допоможе їм у професійній діяльності. «Саме це – створення своєрідного «ланцюжка» передавання інформації з медіаграмотності є завданням тренінгів, які проводить Інститут демократії, – говорить Алла Федорина. – Адже поширення таких знань і створення спільноти з правильними переконаннями щодо сприйняття інформації є важливим, особливо, коли йде війна».

«Мені, як людині, яка сама викладає медіаграмотність, було корисним почути про міс- та мал-інформацію. Бо всі говорять про дезінформацію, а про ці види часто забувають, або не приділяють їм достатньої уваги. Хоча ці явища можуть бути доволі небезпечними, особливо під час війни. Вдячна також за сесію, присвячену верифікації в Telegram, особливо – за покрокову інструкцію, як перевіряти телеграм-канали і аналізувати їх», – поділилася Світлана Пилипчук, вчителька вищої категорії з Саланіва, що на Тернопільщині.

«Цінною інформацією стало навчання алгоритму перевірки та аналізу якості Телеграм-каналів. Також для роботи корисно було дізнатися про види інформаційних викривлень», – вважає Віра Лапа, журналістка Городоцького міського телебачення з Хмельниччини.

Більшість учасників, підбиваючи підсумки спілкування, висловили бажання й надалі проводити такі зустрічі з різних медіаосвітніх тем, а також зустрічатися й у очному форматі для навчання та обміну досвідом.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *