Новини

Тренінг у Кременчуці: Фейк? Шукай поруч!

Оприлюднено

Уже не вперше експерти ІДПО проводять навчання з медіаграмотності, під час яких учасники намагаються обговорити та осмислити актуальні нині питання й набути необхідні навички з розрізнення інформування та пропаганди; розпізнавання фейків; аналізу особистого медіа-поля та інформації ЗМІ, без якої – з одного боку – не обійтися, з іншого – слід сприймати критично і перевіряти.

Черговий тренінг Інституту демократії імені Пилипа Орлика для кременчужан виявився актуальним. Напередодні, розповіли його учасники, у місті почали обговорювати інтернет-публікацію тутешньої мешканки, в якій вона буцімто розвінчувала місцевих «русофобів». Досить «сепарський» зміст одних обурював; у інших викликав скепсис щодо тексту та власне автора; хтось сумнівався, що матеріал зроблено особою, чий підпис значився під ним… Власне, тема цілком наклалася на тему тренінгу «Як не стати інформаційною маріонеткою?», що відбувся у Кременчуці.

kremenchuk2

«Отримана інформація справді цікава й корисна, – говорить один із учасників і місцевий організатор тренінгу, керівник Кременчуцького інформаційно-просвітницького центру «Європейський клуб» Олег Овчаренко. Передусім зацікавлювали і переконували приклади, що наводила тренер, експерт ІДПО, голова правління Сумського прес-клубу Алла Федорина. І це зрозуміло, адже навчання значною мірою базується на матеріалах моніторингу ЗМІ, що проводиться Інститутом упродовж останніх років. Що таке журналістські стандарти, як упізнати «джинсу», як не дати маніпулювати собою в насиченому інформпросторі, – ці та інші питання, обговорені під час спілкування, допоможуть надалі сприймати інформацію більш критично.

kremenchuk3

До речі, згаданий на початку матеріал землячки, спрямований проти «русофобів», а насправді покликаний спричинити протистояння у суспільстві та дискредитувати окремих осіб, віднесли до розряду фейкових.

А от хто насправді його автор: пані, чиє прізвище стоїть під ним, чи зловмисник, який «зламав» її сторінку, варто б розібратися не лише споживачам інформації, а й компетентним органам.

Тетяна ВАСИЛЕНКО

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *