Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Хмельницька область

Медіа Хмельниччини виходять у регіоні, досить далекому від бойових подій, попри те гарячий подих війни торкнувся і їх, адже від бомбардувань сьогодні не захищене жодне село чи містечко в Україні, не кажучи вже про втрати на фронті, звістки звідки чорними похоронками облетіли Україну. Тому виправдано провідною темою в медіа стала війна – у різних ракурсах та аспектах. Насамперед це події на фронті, висвітлення ходу бойових дій, героїзму захисників України. Наступними за важливістю темами є життя вимушених переселенців, перебудова життя місцевих громад в умовах воєнного часу, волонтерська допомога армії. Контент став набагато якісніший, адже розважальні матеріали (інше) поступилися гострим щоденним проблемам. «Джинси», з якою не раз стикалися медіаексперти під час моніторингів, теж стало менше. Емоційно всі публікації пронизані ненавистю до агресора, скорботою за жертвами війни та вірою в перемогу.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Сумська область

За визначений період оцінено матеріали онлайн видань: «Данкор онлайн» http://dancor.sumy.ua ; «Голос Конотопа. Незалежний інформаційний портал» https://konotop.in.ua/ «ШосткаNews.City» https://shostkanews.city ; «Ямпіль INFO. Ямпільське інформаційне агентство»  https://www.yampil.info/ .

Загалом досліджено у друкованих виданнях 133, у Інтернет-виданнях – 259 матеріалів. Всього – 392 публікації.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Донецька область

Як і в суспільстві загалом, в контенті медіа Донеччини можна помітити певну «втому»: енергія і ритм боротьби, загострення почуття справедливості та прагнення досконалості щодо стандартів професії, які експерти побачили в перші дні війни, трохи згасли. Якщо на початку березня (попередня хвиля моніторингу) жодних проявів таких явищ як «паркет» і «джинса» не було зафіксовано, за три місяці вони знов подекуди проявилися, зокрема, в медіа Краматорська, який тепер одноосібно виконує роль обласного центру (до окупації росією Маріуполя функції влади були розподілені між двома містами, на півночі і на півдні області).

Регіональні медіа України у протистоянні з повномасштабною російською агресією

Регіональні медіа України, які до війни мали цілу низку проблем із редакційною незалежністю, кадрами, технічним забезпеченням тощо, змогли гідно відповісти на російську агресію. Незважаючи на складні умови, журналісти більшості видань продовжили працювати. Особливо це стосується інтернет-журналістів, які в деяких регіонах навіть збільшили кількість повідомлень на стрічці, щоб читачі отримували якомога повну картину подій. Газетярі лише частково припинили роботу, більшість продовжила інформувати своїх читачів через соціальні мережі або ж через власні сайти. 

Звіт моніторингу за лютий-березень 2022 року – Дніпропетровська область

З 26 лютого по 10 березня ЗМІ Дніпропетровщини висвітлювали військові дії та життя в умовах війни. Цій тематиці була присвячена переважна більшість публікацій. Медіа інформували про перебіг війни, оперативно подавали офіційні повідомлення від центральної влади, місцевих органів влади та їх представників, попереджали громадян про небезпеку, інформували про потреби армії, волонтерів, консультували з соціальних питань, медичної підтримки тощо. А ще – регулярно спростовували фейки та дезінформацію, які поширює ворог, закликаючи уважно перевіряти інформацію, довіряти лише надійним офіційним ресурсам. У цілому повідомлення, які поширювали медіа області, базувались на офіційній інформації. ). Редакція “Межівського меридіану”, тимчасово втративши можливість доставляти своїм передплатникам паперову версію, надсилала читачам чергові номери газети у PDF-форматі електронною поштою. Цей досвід заслуговує на увагу. Публікацій, що містять ворожу пропаганду не виявлено.

Звіт моніторингу за лютий-березень 2022 року – Житомирська область

Житомир та околиці постійно піддаються бомбардуванням з боку ворога протягом всього періоду війни. З огляду на поточну ситуацію друковані медіа Житомирщини практично відсутні в інформаційному полі, натомість деякі ЗМІ використовують свої інформаційні  інтернет-ресурси. Інтернет-видання працюють в звичному режимі. Головною темою новин стала – військова у зв’язку з російською агресією та оборонними діями на теренах області. Загалом новини, які стосуються суто військових дій становлять 80 %  на сайтах газет і новинних сайтах громад. Незважаючи на війну, більшість онлайн медіа Житомирської області продовжують активно працювати, розміщуючи оперативну і достовірну інформацію, підтверджену офіційними джерелами. Зосередження  на військовій тематиці, не заважає показувати й інші сторони життя громади. В  ситуації воєнних дій остаточну перевагу в інформуванні населення області мають онлайн медіа, серед яких гіперлокальні медіа громад зайняли достойне місце.

Звіт моніторингу за лютий-березень 2022 року – Одеська область

Регіональні медіа Одещини терміново зреагували на зміну світового порядку денного. Сайти продовжили свою діяльність у звичайному форматі, а друковані видання – перейшли в електронний режим, залишаючись в інформаційному полі. Тема війни обумовлює тепер бачення всього, чим живе українське суспільство. Основні тенденції діяльності місцевих медіа: виправдане посилання на інформацію від офіційних джерел з мінімальним журналістським втручанням; підвищення рівня емоційності у подачі інформації, що забезпечує високий посил медіа до громади, яка захищається від жорстокого ворога. Помітною тенденцією роботи онлайн-видань стала їх включеність в інформаційну війну, зокрема боротьбу з фейками та дезінформацією. «УСИ online», «Думская.net», «048.ua» закликають бути уважними та перевіряти інформацію за офіційними джерелами. Матеріалів з ознаками замовності, яких нещодавно було досить (в друкованих ЗМІ – 7,6%, онлайн-виданнях – 5,9%), майже не зустрічаємо в нинішніх умовах діяльності медіа. Загалом друковані та онлайн ЗМІ Одещини, працюючи в умовах повномасштабної війни, демонструють патріотизм, консолідують громаду, намагаються забезпечити нові інформаційні потреби своєї аудиторії.