Як захиститись від інформаційних впливів та розрізняти неякісний медіа-контент – тренінг в Житомирі

В суботу 17 жовтня у Житомирі відбувся тренінг «Медіаграмотність як необхідна компетенція та захист проти інформаційних впливів», який провели тренерки ІДПО Олена Самойленко та Тетяна Строй.

Захід відбувся у нещодавно створеному завдяки соціальному проекту місцевої громадської організації переселенців нетворкінг-кафе Lampochka. То ж, не дивно, що серед учасників тренінгу були переселенці, які вже вправі вважати себе житомирянами. Зацікавив тренінг і бібліотекарів, юристів, правоохоронців, журналістів та фрілансерів.

Як зазначила тренерка Тетяна Строй, аудиторія виявилася не просто зацікавленою, але і досить обізнаною з проблемою спонтанного сприйняття інформації, відсутності критичного мислення та зовнішніх інформаційних впливів. Однак, учасники тренінгу дізнались багато нового для себе і отримали можливість попрактикуватись у виявленні фейків, «джинси» та неякісного контенту у медіа.

Учасниця тренінгу Галина Козаченко, головна бібліотекарка науково-методичного відділу у Житомирській обласній універсальна наукова бібліотека ім. Олега Ольжича, розповіла, що вона вже проходила курс з медіа грамотності і як тренерка обласного регіонального тренінгового центру, що діє при обласній бібліотеці ім. О. Ольжича, вже не перший рік працює в темі медіаграмотності.

“Але вважаю, що додаткові знання та компетенції ніколи не бувають зайвими. А, якщо захід від Інституту демократії Пилипа Орлика – й поготів. Змістовна й структурована інформація, професійна робота тренерок, різнопланові практичні завдання, потужна і вмотивована група учасників та учасниць, чітка організація заходу, великий обсяг додаткових матеріалів (та ще й так оперативно надісланих), які можна застосовувати у власній діяльності – саме такі враження в мене після тренінгу. Дуже сподіваюсь на подальшу співпрацю та участь у наступних заходах”, – каже пані Галина.

“Сучасний світ настільки прискорився, що усе розвивається шаленими темпами. Журналістика також не стоїть на місці і не поповнюючи колись набуті знання, важко бути на рівні з колегами сьогодення. Будь-яка можливість “прокачати” свої знання – це можливість впевненіше почувати себе, виконуючи свою роботу. Тренінг дав можливість у режимі діалогу обмінятися думками про сьогоднішню роботу ЗМІ та обмінятися прикладами нашої повсякденної роботи зі створення матеріалів. Ми отримали додаткові поради стосовно перевірки фактів та достовірності публікацій. Поповнили свою базу корисних сайтів для використання в роботі та оновили словник журналістських термінів. Дізнались нові прийоми, що використовуються у сучасних інформаційних війнах”, – поділився своїми враженнями прес-офіцер ДСНС Павло Франчук.

Під час тренінгу обговорювали і базові стандарти, за якими повинен вибудовуватися журналістський матеріал і, що отримує споживач інформації, якщо в медіа ці стандарти не дотримані. А ще вчилися знаходити «фейкові новини» та розрізняти справжні новинні інтернет-ресурси від,так званих, «сайтів-помийок». Особливо, це важливо зараз, коли на тлі пандемії та емоційної нестабільності в суспільстві, з’являється багато недостовірної, вигаданої інформації щодо COVID-19.

Журналістка, власна кореспондентка «Укрінформу» Ірина Чириця. яка взяла участь у тренінгу поділилася своїми думками «Коли йшла додому з тренінгу, замислилися, що такі заняття треба практикувати з усіма, хто має під рукою легкий доступ до інтернету, бо фейки і універсальні експерти у всіх сферах життя – страшна річ. Як людину, мені шкода Дмитра Стужука і трьох його осиротілих дітей, але вони з дружиною, маючи мільйони підписників у інстаграмі, створювали і поширювали нісенітниці про COVID-19. Люди ж більше вірять розкрученим блогерам, ніж лікарям і тим, хто тримався за життя під апаратом ШВЛ. Корисний приклад у цьому пості, а ще всім, хто поширює фейки про італійську медсестру, тернопільського науковця і таємну нараду про вертольоти з порошком від коронавірусу, треба читати цікавий ресурс «По той бік пандемії».

Захід відбувся в рамках проекту «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян» за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *