За ініціативи Pylyp Orlyk Institute for Democracy у Харківському прес-клубі відбулась медіа дискусія на тему: «Місцеві медіа та місцеві вибори». Учасники обговорили такі питання:
- Юридичні особливості місцевих виборів 2020. Що потрібно знати журналістам?
- Висвітлення виборчої кампанії в регіональних ЗМІ. Що бачить виборець?
- Професійні стандарти під час висвітлення виборчих кампаній. Як залишатися чесними перед читачами та не втратити рекламодавців?
- Чому журналісти ідуть до місцевих рад та як це поєднати з професійними стандартами?
Під час дискусії експерти, редактори та журналісти місцевих ЗМІ обговорили проблемні питання в роботі редакцій та виробили спільні рекомендації щодо висвітлення ходу виборів.
У медіа дискусії взяли участь:
Елла Вакулович – юристка Центру правової підтримки журналістів Харківського прес-клубу;
Павло Новик – комунікаційник мережі ОПОРА у Харківській області;
Людмила Доля– експертка Інституту демократії імені Пилипа Орлика.
Тетяна Бєлявцева – журналістка газети «Вісті Зміївщини»;
Віта Копенко – редакторка газети «Червоний промінь», Херсонська область;
Геннадій Чубенко – головний редактор газети «Знамя індустрії», Донецька область.
«ЗМІ не можуть допускати замовчування суспільно-необхідної інформації, що стосується цих подій, крім того вони зобов’язані поширювати інформацію про вибори відповідно до фактів, уникаючи перекручення інформації», – розповідає юристка Центру правової підтримки журналістів Харківського прес-клубу Елла Вакулович.
ЗМІ можуть брати участь у загальному та спеціальному інформуванні. У разі останнього, за власною ініціативою, вони мають право висвітлювати лише факти та події, пов’язані з виборами, усе інше – лише після укладання угоди.
Комунальні ЗМІ кожні вибори укладають угоду щодо висвітлення діяльності органів місцевого самоврядування.
За словами експертів, вони чекали на більшу кількість чорного піару.
«Його майже не було у вересні, він з’явився лише зараз, але його відносно мало», – говорить комунікаційник мережі ОПОРА у Харківській області Павло Новик.
А ось журналістка газети «Вісті Зміївщини» Тетяна Бєлявцева вважає, що зменшення кількості чорного піару пов’язано з пандемією коронавірусу.
«Багато політичних сил, які б користувалися тим, що вони виходять до людей, були змушені не влаштовувати свята. Я думаю, інформприводів показати себе було достатньо, але коронавірус все поламав. Тому ми не спостерігаємо так багато чорного піару та взагалі відчуваємо різницю з минулими виборами», – вважає журналістка.
Захід відбувся в рамках проекту «Мобілізація зусиль для стимулювання попиту на кращу журналістику та вдосконалення навичок критичного мислення громадян» за підтримки Медійної програми в Україні, яка фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews.