У Кривому Розі говорили про професійні стандарти журналістики і нові медіа

Який би досвід ти не мав, скільки б років професійного стажу не налічувалося, але поповнювати фахового багажу ніколи нікому не завадить. Саме тому працівники ЗМІ Кривого Рогу прагнуть до поповнення знань та вдосконалення журналістської майстерності. Руку допомоги простягнув Інститут демократії імені Пилипа Орлика (Київ) за підтримки Інтерньюзу.

Спеціаліст інституту Світлана Єременко запропонувала провести в Кривому Розі тренінг на тему «Нові медіа та професійні стандарти журналістики, або Чи потрібні регіональні медіа у цифровому світі?».

На другу частину означеної тематики криворізькі працівники пера і мікрофона уваги не звернули, та конче переконані: їхня роль у медійному просторі абсолютно не змінилася. А от про, здавалося б, давно відпрацьовані стандарти своєї професії послухати та поновити творчі підходи – справа корисна і необхідна. І крапка у цьому ділі завжди недоречна.

1-50

Саме це і спонукало журналістів газет, радіомовлення, телебачення, інтернет-видань, блогерів (усього 35 осіб) 18 серпня узяти участь у тренінгу. Зацікавила й особистість тренера: Наталія Стеблина, координатор Інституту демократії імені Пилипа Орлика з моніторингу регіональних ЗМІ, доцент кафедри реклами і зв’язків з громадськістю Одеського національного університету імені І.І.Мечникова. Під час лекції, перемежованої ігровими уявними ситуативними моментами з журналістської практики, виявилося, що Наталія має у своєму фаховому арсеналі неабиякий досвід, а також комунікабельність, уміння доступно подати тему. Здавалося б, ми все знаємо… Але під час майстер-класу ми захоплено заглибилися в теорію розпізнання пропаганди, а також з’ясовували, чи може бути журналістика «правдою», а інформація в соцмережах точною.

1-51

Повнота інформації чи маніпуляція довірою читачів, глядачів, слухачів – не завжди над теоретичними поняттями задумуєшся, коли подаєш матеріал на суд споживача. Але… Про що замовчуємо в інформації, яку подаємо до друку або в ефір, прес-релізм та його наслідки – цей розділ тренінгу примусив нас замислитися. Немов би не помічаємо необхідності дещо завуалювати або приховати справжню суть проблеми, закладену в інформацію. Проте ж нерідко вдаємося до цього прийому. Цю тему обговорювали журналісти з інтересом, занотовуючи важливе в блокноті, планшеті, як «зарубки» в пам’яті.

Наступні теми були такі: розміщення реклами в друкованих та електронних медіа, регіональні ЗМІ в нових умовах, чи можливо побудувати демократію без якісних регіональних медіа? Тренер Наталія Стеблина закликала присутніх до обговорення, пропонуючи до розгляду спеціально підготовлені тексти, фотознімки, малюнки, демонстрації показників на кінопроекторі. Захоплювала й участь в ігрових сюжетах власне учасників тренінгу. Практичного досвіду вже ж достатньо в багатьох, що не дозволило медійникам заскучати або втомитися на лекціях, які тривали загалом протягом 5-и годин.

Цікаво і корисно, – такий висновок висловлювали учасники тренінгу – представники ТРК «Рудана», «Криворіжжя», газет «За агломерат», «Шахтар Кривбасу», «Під знаком руди і металу», «Домашняя газета», інтернет-видання «Кривбасс он-лайн» та ін. І разом зі словами подяки дружно попрощалися з тренером Наталією Стеблиною аплодисментами.

Людмила Тіміргалєєва

Фото Оксани Шахмоть і Інги Токар

(вперше опубліковано на сайті НСЖУ)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *