Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Дніпропетровська область

Результати моніторингу свідчать, що медіа Дніпропетровщини у цілому прагнуть дотримуватися загальноприйнятих стандартів журналістики. В онлайнових виданнях зафіксовано окремі матеріали замовного характеру. ЗМІ багато писали про допомогу армії, теробороні, волонтерам, переселенцям. У цілому видання орієнтувались на нагальні місцеві проблеми, намагалися подавати об’єктивну і якісну картину того, що відбувається в регіоні. Пишуть про досягнення збройних сил України, про успішне освоєння іноземної зброї, про діяльність партизанів в тимчасово окупованих містах. І обов’язково згадують загиблих у війні українських військових. Середня оцінка професійності друкованих видань регіону у червні 2022 року – 10,84 з 12 максимально можливих. Вища за ту, яку газети Дніпропетровщини мали у січні 2022 – 10,47 бала.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Полтавська область

Друковані та онлайн-видання Полтавщини призвичаїлися до воєнного стану й поновили свою діяльність, хоча дехто – не в повному обсязі. Так само з’явилася і джинса та інші матеріали ознаками маніпуляцій, яких на початку повномасштабного вторгнення майже не було зафіксовано. Щодо періодичності появи газет, то «Зоря Полтавщини» виходить один раз на тиждень замість двох. Щодо сайтів, то зменшилася кількість матеріалів на стрічках новин видань «Коло», «Полтавщина» та «Ехо», подекуди меншим став і обсяг публікацій. Матеріалів із ознаками замовності – стало менше, ніж до початку повномасштабного вторгення, однак все ж вони не зникли цілком. Очевидним є намагання використовувати військових та воєнну тематику для просування у деяких текстах. Значна кількість публікацій написана на основі офіційної інформації. В газетах побільшало передруків.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Хмельницька область

Медіа Хмельниччини виходять у регіоні, досить далекому від бойових подій, попри те гарячий подих війни торкнувся і їх, адже від бомбардувань сьогодні не захищене жодне село чи містечко в Україні, не кажучи вже про втрати на фронті, звістки звідки чорними похоронками облетіли Україну. Тому виправдано провідною темою в медіа стала війна – у різних ракурсах та аспектах. Насамперед це події на фронті, висвітлення ходу бойових дій, героїзму захисників України. Наступними за важливістю темами є життя вимушених переселенців, перебудова життя місцевих громад в умовах воєнного часу, волонтерська допомога армії. Контент став набагато якісніший, адже розважальні матеріали (інше) поступилися гострим щоденним проблемам. «Джинси», з якою не раз стикалися медіаексперти під час моніторингів, теж стало менше. Емоційно всі публікації пронизані ненавистю до агресора, скорботою за жертвами війни та вірою в перемогу.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Сумська область

За визначений період оцінено матеріали онлайн видань: «Данкор онлайн» http://dancor.sumy.ua ; «Голос Конотопа. Незалежний інформаційний портал» https://konotop.in.ua/ «ШосткаNews.City» https://shostkanews.city ; «Ямпіль INFO. Ямпільське інформаційне агентство»  https://www.yampil.info/ .

Загалом досліджено у друкованих виданнях 133, у Інтернет-виданнях – 259 матеріалів. Всього – 392 публікації.

Моніторинговий звіт за червень 2022 року – Донецька область

Як і в суспільстві загалом, в контенті медіа Донеччини можна помітити певну «втому»: енергія і ритм боротьби, загострення почуття справедливості та прагнення досконалості щодо стандартів професії, які експерти побачили в перші дні війни, трохи згасли. Якщо на початку березня (попередня хвиля моніторингу) жодних проявів таких явищ як «паркет» і «джинса» не було зафіксовано, за три місяці вони знов подекуди проявилися, зокрема, в медіа Краматорська, який тепер одноосібно виконує роль обласного центру (до окупації росією Маріуполя функції влади були розподілені між двома містами, на півночі і на півдні області).

Регіональні медіа України у протистоянні з повномасштабною російською агресією

Регіональні медіа України, які до війни мали цілу низку проблем із редакційною незалежністю, кадрами, технічним забезпеченням тощо, змогли гідно відповісти на російську агресію. Незважаючи на складні умови, журналісти більшості видань продовжили працювати. Особливо це стосується інтернет-журналістів, які в деяких регіонах навіть збільшили кількість повідомлень на стрічці, щоб читачі отримували якомога повну картину подій. Газетярі лише частково припинили роботу, більшість продовжила інформувати своїх читачів через соціальні мережі або ж через власні сайти. 

Звіт моніторингу за лютий-березень 2022 року – Дніпропетровська область

З 26 лютого по 10 березня ЗМІ Дніпропетровщини висвітлювали військові дії та життя в умовах війни. Цій тематиці була присвячена переважна більшість публікацій. Медіа інформували про перебіг війни, оперативно подавали офіційні повідомлення від центральної влади, місцевих органів влади та їх представників, попереджали громадян про небезпеку, інформували про потреби армії, волонтерів, консультували з соціальних питань, медичної підтримки тощо. А ще – регулярно спростовували фейки та дезінформацію, які поширює ворог, закликаючи уважно перевіряти інформацію, довіряти лише надійним офіційним ресурсам. У цілому повідомлення, які поширювали медіа області, базувались на офіційній інформації. ). Редакція “Межівського меридіану”, тимчасово втративши можливість доставляти своїм передплатникам паперову версію, надсилала читачам чергові номери газети у PDF-форматі електронною поштою. Цей досвід заслуговує на увагу. Публікацій, що містять ворожу пропаганду не виявлено.