Звіт моніторингу телеграм-каналів Заходу України за листопад 2024 року

ТК Західної України зосереджені переважно на темі війни та виживання населення в умовах обстрілів та блекаутів. Інші теми (соціальні, міжнародні, життя громад, навіть поодинокі публікації зі сфери культури й релігії) хоча й менше представлені, проте все одно так чи інше позначені ракурсами війни. У контенті збільшилася кількість негативно забарвлених новин, які сприймаються з напруженням і тривогою. Такого ж роду фото та відеоряди, іноді заблюрені через шокуючий кадри. Такий контент посилює депресивне світовідчуття. Новинам бракує повноти, щоб читач між реально оцінити ситуацію, вони нагадують телеграфні повідомлення, до того ж зачасту з  ненадійних джерел. Неінституціалізованість ТК дозволяє їм не дотримуватися журналістських стандартів, що, звісно ж, позначається на якості контенту.  Водночас місцеві ТК все ж намагаються бути якомога ближчими до аудиторії, виконуючи функцію інформування-оповіщення, оперативно подаючи  важливу інформацію про пуски ракет, вимкнення світла тощо.

Звіт моніторингу телеграм-каналів Сходу України за листопад 2024 року

Листопадова хвиля моніторингу засвідчила своєрідну сталість у практиці роботи ТК регіону. Відхилення від результатів попередніх досліджень, на думку дніпровських експертів, здебільшого не є істотними. Утім, було зафіксовано суттєві зміни у складі «лідерів якості». До кола ТК,що є найбільш зорієнтованими на дотримання журналістських стандартів і збалансоване висвітлення життя місцевих громад тем, за результатами цього моніторингу долучився «Дніпро Оперативний |Війна». Також на перші позиції у стрічках новин наприкінці листопада повернулися теми:«Життя цивільних під час війни» та «Велика війна росії проти України», що було реакцією ТК на зміни безпекової ситуації в регіоні. Практично за всіма показниками отримані результати порівнюються з даними серпневої та квітневої хвиль, що дозволить усім зацікавленим зробити власні висновки щодо виявленої динаміки.

Звіт моніторингу телеграм-каналів Півдня України за листопад 2024 року

Попередження про ракетні атаки, передрук інформації про наслідки російських ударів, ДТП, кримінал та розважальний контент – такими були провідні повідомлення телеграм-каналів Півдня України. І лише деякі повідомлення, про які згадували ці медіа, були суспільно-вагомими. Тож, здебільшого функції популярних телеграм-каналів Півдня зводяться тільки до швидкої передачі або ж перепосту повідомлень. Їх обговорення, осмислення чи аналіз не здійснюється. 

Менше джинси – краща якість? Як українські регіональні ЗМІ дотримувалися стандартів у серпні 2024

Кількість джинси та неналежно маркованої реклами у регіональних виданнях України у серпні була дуже незначною. Найбільшою проблемою був офіціоз – необроблені матеріали від місцевої влади, правоохоронних органів тощо. Пояснити такі результати можна літнім затишшям, зменшенням рекламного ринку, особливо для релокованих медіа, а також і тим, що деякі видання більш відповідально ставилися до розмежування рекламного та редакційного контенту. 

Щодо партій, які джинсували у медіа, то це «Батьківщина» та «Слуга народу». Згадували також і  Петра Порошенка. Ідентичний матеріал із ознаками замовності про те, як «слуги» допомагають державі постачати дрони ЗСУ, експерти знайшли у трьох різних регіонах. Подекуди просували й місцеву владу…

«Шок», «жах» і «треш» – про що і як пишуть регіональні телеграм-канали

Сенсаційні фото і відео від підписників, клікбейтні заголовки, постійні емоційні нагнітання в дописах, відсутність балансу та неповна інформація – такими  були основні проблеми більшості регіональних телеграм-каналів трьох регіонів України (Схід, Захід та Південь). Повідомляли про «пінгвіна в Чорному морі», лякали «павуками-каракуртами», а також інформували про оприлюднення «списків чоловіків, яких розшукує ТЦК». Окрім того, деякі телеграм-канали додавали  до опису того, що відбувається, емоційні коментарі: «жахлива ситуація», «шокуючі кадри», «тобі вже нічого не допоможе»… Звісно, метою таких дописів було – привернути увагу до каналу, підштовхнути користувачів поширити публікації. 

Моніторинговий звіт за серпень 2024 року – Одеська область

Одеська журналістика влітку 2024 року і в друкованому, і онлайн сегменті, демонструє постійну зацікавленість у репрезентації місцевого соціального порядку денного, але приліляє увагу і резонансним загальнонаціональним (вбивство Ірини Фаріон) та міжнародним подіям (Олімпіада в Парижі). Тематика війни та бойових дій продовжує висвітлюватися місцевими масмедіа у діапазоні від 15% (онлайн медіа) до 20% (друковані ЗМІ) від загальної кількості публікацій. В обох сегментах місцевих медіа (онлайн та друковані ЗМІ)  наявні матеріали з ознаками замовності, – політична і комерційна джинса, хоч і в мінімальних дозах. 

Моніторинговий звіт за серпень 2024 року – Закарпатська область

Як свідчать результати серпневої хвилі моніторингу, загальна частка джинси у закарпатських друкованих медіа істотно зменшилась склала 1,8 % у порівнянні з попереднім періодом (у квітні 2024року була 7,2%, у січні  – 6,2%). В онлайн медіа, джинса присутня на рівні 2%. Показники дотримання журналістських стандартів відчутно зросли у всіх друкованих виданнях, найкращій результат демонструє видання «Панорама» (оцінка 10,44 бала). Серед онлайн видань лідером з дотримання стандартів цього разу став сайт «Мукачево.нет».  Понад 62% контенту друкованих ЗМІ – це інформаційні жанри. Найбільше власних матеріалів виявлено у виданні «Карпатський об’єктив», а найбільше запозичень – у газеті  «Новини Закарпаття».