Описовий звіт за жовтень 2020 року – Львівська область

Основною темою газетних публікацій несподівано став …спорт – 12% (для порівняння, у травні домінувала тема коронавірусної пандемії — 20%, а спортивна тема тоді була аж на останньому місці — 1%). На другому місці – життя місцевої громади і соціальна сфера – по 9% (такі ж місця ці теми посіли і у травні). На третьому – освіта і наука – 8% (у травні з таким же показником ця тема була лише п’ятою за ліком). Четверте місце з результатом 7% мають одразу кілька тем: політика і вибори (у травні політика мала лише 1%), культура, економіка і фінанси, АТО.

Описовий звіт за жовтень 2020 року – Харківська область

У передвиборчий період ЗМІ Харківщини в цілому не виконували роль модератора суспільного діалогу, надаючи перевагу передрукам «джинси» та «офіціозу». При цьому деякі видання просували тільки своїх колишніх власників, не згадуючи про інших кандидатів, інші ж, якщо і писали про усіх політиків, що претендують на посади мерів/голів ОТГ, передруковували інформацію із передвиборчих програм. Таким чином, регіональні мас-медіа Харківщини практично не надають своїм читачам інформації, що допомогла б виборцям зробити обґрунтований вибір на передвиборчій дільниці.

Реформовані українські ЗМІ під час пандемії COVID-19: мажорний офіціоз від влади, «коронавірусна джинса» і трохи креативного контенту – частина друга

Переважна більшість сайтів реформованих видань ще не стала повноцінними інтернет-виданнями: або рідко наповнюються, відтак подають інформацію не оперативно, або ж вміщують матеріали друкованих версій, не дбаючи про «перепакування» матеріалу відповідно до вимог мережі.

Звіт, моніторинг

Реформовані українські ЗМІ під час пандемії COVID-19: мажорний офіціоз від влади, «коронавірусна джинса» і трохи креативного контенту – частина перша

У травні 2020 року Інститут демократії імені Пилипа Орлика за підтримки Медійної програми в Україні провів моніторинг роздержавлених регіональних друкованих медіа та їх сайтів у восьми регіонах України: Дніпропетровській, Донецькій, Житомирській, Львівській, Одеській, Сумській, Харківській, Чернівецькій областях. Моніторинг мав на меті оцінити якість контенту, тематику, дотримання стандартів журналістики та законодавства щодо розміщення реклами. Окрему увагу експерти ІДПО приділили аналізу незалежності реформованих видань від колишніх власників та співвласників – місцевої влади. Цього місяця також відстежували висвітлення у ЗМІ теми COVID-19 та поширення маніпуляцій, пов’язаних із цією темою.