Звіт моніторингу за травень 2021 року – Полтавська область

Газети Полтавщини, як правило, мали проблеми із офіціозом та неналежно маркованою рекламою – (10,2% та 10,8% контенту відповідно). І найприкрішим є те, що таким чином на шпальти видань часом потрапляли повідомлення пресслужб місцевої влади, тож журналісти ніяк не обробляли і не перевіряли інформацію. На сайтах найбільше порушень зафіксовано із неналежно маркованою рекламою (7,4%). Через подібні тексти деякі ЗМІ отримували і низькі оцінки за стандарти: за баланс думок, повноти, не дотримувався принцип відокремлення фактів від коментарів

Комунікація

Професійні стандарти регіональних ЗМІ після локдауну: з яких причин страждає якість журналістики? Аналітичний звіт за січень 2021 року (частина 3)

Пандемія коронавірусу, залежність від влади та намагання заробити на поширенні «джинси» продовжують негативно впливати на якість українських регіональних ЗМІ. Деяким виданням було важко знаходити інформаційні приводи під час локдауну. Однак, січневий моніторинг ІДПО зафіксував і позитивні приклади в роботі місцевих редакцій.

Позитивні історії про земляків, кримінал чи контроль місцевої влади: яким темам надають перевагу регіональні ЗМІ. Аналітичний звіт за січень 2021 року (частина 2)

«Позитивні» матеріали про земляків, мистецтво та культуру, історію та краєзнавство складають значну частку контенту регіональних газет. Для сайтів – інша історія. В лідерах – кримінал. Звісно, в газетах має бути так званий «софт» – історії успіху про місцевих жителів. Такі тексти сприяють інтеграції громади. Кримінал – якщо подавати його правильно, не зупиняючись лише на передруках прес-релізів поліції – також важливий. Але проблема виникає тоді, коли через «позитивчик» або ж кримінал на другий план відходить висвітлення місцевих проблем. Це і аналіз ефективності та доброчесності місцевої влади, витрати бюджетних коштів, компетентність чиновників, проблеми та потреби мешканців. Моніторинг ІДПО засвідчує, що переважно регіональні ЗМІ не прагнуть всебічного та об’єктивного висвітлення життя своїх громад.

Тарифні протести, «мовний закон» та інтернет-магазини – на яких темах джинсували регіональні ЗМІ? Аналітичний звіт за січень 2021 року (частина 1)

У січні 2021 року Інститут демократії імені Пилипа Орлика за підтримки Медійної програми в Україні провів моніторинг регіональних друкованих та інтернет-медіа у восьми регіонах України: Дніпропетровській, Донецькій, Чернігівській, Львівській, Одеській, Луганській, Полтавській, Хмельницькій областях. Моніторинг мав на меті оцінити якість контенту, тематику, дотримання стандартів журналістики та законодавства щодо розміщення реклами.

Описовий звіт за січень 2021 року – Хмельницька область

Хмельницькі друковані ЗМІ публікують не так багато матеріалів із ознаками замовності, однак надмірно залежать від матеріалів прес-служб, особливо районні газети. Практично передрук прес-релізів на третину наповнює контент. Газети не дотримуються збалансованості інформації, їм слід шукати інші точки зору, подавати ширший контекст, бо в читачів не складається повного уявлення про проблеми. Як газети, так і сайти майже не звертаються за коментарями до експертів.

Описовий звіт за січень 2021 року – Чернігівська область

Чернігівські новинні сайти в достатній мірі інформаційно насичені, новинні стрічки щодня оновлюються, але при цьому критично мало власних новин, переважають запозичення з інших джерел та прес-релізів(в основному ГУ НП та ДНС).Жоден сайт не маркує рекламні матеріали взагалі, тому «джинси» тут майже у 2,5 рази більше, ніж у газетах.