Звіт моніторингу за травень 2021 року – Львівська область

Назагал, помітно, що друковані видання намагаються не програти онлайн виданням – як не в перегонах за швидкістю подачі інформації (що зрозуміло), то бодай в авторському викладі фактів та явищ дійсності. Онлайн видання здебільшого грішать оперативним поширенням повідомлень прес-служб і часом при цьому вказують свого журналіста як автора матеріалу. Водночас певні видання демонструють явну залежність від замовної інформації, або публікацій, що друкуються за угодою сторін. Офіціоз, таким чином, може бути відчутним і в друці, але вже не з причин оперативності, а з економічних міркувань. Тематично матеріали є розмаїтими, хоча, подекуди може відчуватися втома від питань, пов’язаних з ООС, епідемією та політикою. Медіа продовжують тенденцію концентрації на місцевих проблемах – соціальна сфера, побут, інфраструктура, кримінал, культура і спорт стало посідають провідні позиції. В боротьбі за читача друкована преса не відмовляється від голосних заголовків, які в онлайні прийнято називати клікбейтними, якщо за ними фактично не стоїть матеріал, що повною мірою розкриває обіцянку, яка міститься в заголовку.

Звіт моніторингу за травень 2021 року – Одеська область

Місцеві ЗМІ Одеського регіону прагнуть стати цікавими своїй аудиторії, враховуючи її інформаційні потреби, зокрема щодо оперативного інформування громадськості про основні актуальні теми моніторингового періоду, – боротьбу з пандемією коронавірусу та новини щодо криміналу, корупції, надзвичайних ситуацій у регіоні з посиланням на пресслужби відомств. Рівень матеріалів з ознаками замовності достатньо високий (в друкованих ЗМІ – 4,8%, онлайн виданнях – 9,3%) з перевагою комерційної джинси в онлайн ЗМІ.

Звіт моніторингу за травень 2021 року – Донецька область

На жаль, цього разу ані друковані, ані електронні медіа Донецької області не підтвердили очікувань експертів щодо високої якості контенту: авторство значної кількості матеріалів на сайтах належить не журналістам, а прес-службам й іншим офіційним джерелам (на кшталт очільника області чи міністра охорони здоров’я); у газетах по декілька матеріалів присвячено 9 Травня, і переважно йдеться саме про святкування (а не дні пам’яті та жалоби), а масові заходи відбуються «не зважаючи на карантин». До того ж цю дату використали політики заради власного піару, а газети їм у цьому «підіграли». Загальні оцінки публікацій на предмет дотримання журналістських стандартів теж стали відчутно нижчими. З позитивного: в регіональних онлайн-медіа нарешті з’явились матеріали про корупцію, але поки що у вигляді новинних повідомлень, а не розслідувань.

Звіт моніторингу за травень 2021 року – Полтавська область

Газети Полтавщини, як правило, мали проблеми із офіціозом та неналежно маркованою рекламою – (10,2% та 10,8% контенту відповідно). І найприкрішим є те, що таким чином на шпальти видань часом потрапляли повідомлення пресслужб місцевої влади, тож журналісти ніяк не обробляли і не перевіряли інформацію. На сайтах найбільше порушень зафіксовано із неналежно маркованою рекламою (7,4%). Через подібні тексти деякі ЗМІ отримували і низькі оцінки за стандарти: за баланс думок, повноти, не дотримувався принцип відокремлення фактів від коментарів

Комунікація

Професійні стандарти регіональних ЗМІ після локдауну: з яких причин страждає якість журналістики? Аналітичний звіт за січень 2021 року (частина 3)

Пандемія коронавірусу, залежність від влади та намагання заробити на поширенні «джинси» продовжують негативно впливати на якість українських регіональних ЗМІ. Деяким виданням було важко знаходити інформаційні приводи під час локдауну. Однак, січневий моніторинг ІДПО зафіксував і позитивні приклади в роботі місцевих редакцій.

Позитивні історії про земляків, кримінал чи контроль місцевої влади: яким темам надають перевагу регіональні ЗМІ. Аналітичний звіт за січень 2021 року (частина 2)

«Позитивні» матеріали про земляків, мистецтво та культуру, історію та краєзнавство складають значну частку контенту регіональних газет. Для сайтів – інша історія. В лідерах – кримінал. Звісно, в газетах має бути так званий «софт» – історії успіху про місцевих жителів. Такі тексти сприяють інтеграції громади. Кримінал – якщо подавати його правильно, не зупиняючись лише на передруках прес-релізів поліції – також важливий. Але проблема виникає тоді, коли через «позитивчик» або ж кримінал на другий план відходить висвітлення місцевих проблем. Це і аналіз ефективності та доброчесності місцевої влади, витрати бюджетних коштів, компетентність чиновників, проблеми та потреби мешканців. Моніторинг ІДПО засвідчує, що переважно регіональні ЗМІ не прагнуть всебічного та об’єктивного висвітлення життя своїх громад.