Статті

Як місцеві газети пристосовуються до мережі: огляд українських роздержавлених видань

Оприлюднено

Чи можливо у цифрову добу випускати газету без сайту? Для реформованих українських ЗМІ – цілком. Більшість із них – близько 64% – ніколи не мали електронної версії. Решта ж видань опановують мережу, як можуть. Хтось має сайт на безкоштовних платформах, на шкталт blogspot чи ucoz із жахливою рекламою, а хтось шукає гранти і запускає цілком сучасні електронні майданчики. Зустрічаються навіть такі видання, що мають свої youtube-канали та радіостанції.

Статті

Вчимося у науковців як аналізувати новини

Оприлюднено

Кількість інформації, з якою ми маємо справу щодня, постійно зростає. Нас оточують різноманітні ствердження, припущення, здогадки, гіпотези і інші форми висловлення людські думки. Чи всі вони заслуговують на увагу? Як відібрати в інформаційному потоці те, що буде корисним у нашому житті і як відкинути фейки та дезінформацію, які ретельно замасковані під новини?

Статті

Чи можна залишити коментар? Або як інтерактивність у ЗМІ пов’язана із демократією

Оприлюднено

Інтернет дав мас-медіа дуже багато можливостей для взаємодії із аудиторією, проте багато хто сприймає звичайну інтерактивність на сайті (можливість коментувати новини чи брати участь в опитуваннях) як свідчення більшої відкритості редакцій та залучення аудиторії. Проте чи це справді так? Як показує моніторинг реформованих ЗМІ, який проводиться Інститутом демократії імені Пилипа Орлика, електронні версії багатьох із […]

Статті

Завдання для місцевих видань – стати значущими

Оприлюднено
Алла Федорина

Виживати у період власного реформування (а відповідно – нестабільності) – справа непроста. Виживати тоді, коли твоя нестабільність накладається на тло великої державної нестабільності – питання значно складніше. Саме в таку ситуацію потрапили українські ЗМІ, що пройшли роздержавлення. Спілкуючись із колегами з таких видань, уже впродовж тривалого часу проводячи моніторинг місцевих медіа, експерти ІДПО розуміють їх проблеми. І не раз говорили та писали про них: відсутність державної підтримки; патологічні стосунки з патологічною «Укрпоштою»; бідність рекламного ринку; падіння рівня довіри до ЗМІ та ослабла солідарність медійного цеху…

Статті

Особливості протидії ЗМІ маніпуляціям та дезінформації у ході виборчих кампаній. Рекомендації для медіа

Оприлюднено

Під час виборчих кампаній інструментом маніпуляцій та дезінформації можуть бути не лише факти, але й їхня трактовка, а також ідеї, з якими політики йдуть до виборців.

Статті

Українські роздержавлені ЗМІ Півдня України: чи спрацювала реформа?

Оприлюднено

Роздержавлені мас-медіа Півдня України в цілому мають низькі оцінки за дотримання професійних стандартів, при цьому не всі видання, що пройшли два етапи реформування, стали незалежними від влади по суті. Про результати трьох хвиль моніторингів роздержавлених ЗМІ України, що проводяться експертами ІДПО, розповіла на конференції «Випробування олігархією. Українські реалії, зарубіжний досвід, перспективи подолання» аналітикиня Інституту Наталія Стеблина. Конференція відбувалася в Українському католицькому університеті в місті Львів. Організатором виступила кафедра політичних наук.