Комунікація

Що буде з медіа після ЗМІн

Оприлюднено Залишити коментарОпубліковано в Аналітика, Статті

Наприкінці року медіа-спільнота дочекалась врешті уваги від нових законотворців. Обіцяні новою владою зміни в інформаційній політиці знайшли втілення –в листопаді у вигляді презентації Концепції нового закону про медіа, а вже у грудні текст законопроєкту про медіа потрапив на обговорення членам Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики. Декларація про об’єднання усіх видів ЗМІ під однією «парасолькою» Закону про медіа, який повинен імплементувати Директиви Європарламенту та Ради ЄС, додає оптимізму. Однак, проект цього закону і дотичного до нього “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення національної інформаційної безпеки та права на доступ до достовірної інформації” викликав багато непорозумінь і суперечок.

Як місцеві газети пристосовуються до мережі: огляд українських роздержавлених видань

Оприлюднено 1 коментарОпубліковано в Аналітика, Статті

Чи можливо у цифрову добу випускати газету без сайту? Для реформованих українських ЗМІ – цілком. Більшість із них – близько 64% – ніколи не мали електронної версії. Решта ж видань опановують мережу, як можуть. Хтось має сайт на безкоштовних платформах, на шкталт blogspot чи ucoz із жахливою рекламою, а хтось шукає гранти і запускає цілком сучасні електронні майданчики. Зустрічаються навіть такі видання, що мають свої youtube-канали та радіостанції.

Алла Федорина

Завдання для місцевих видань – стати значущими

Оприлюднено 1 коментарОпубліковано в Аналітика, Статті

Виживати у період власного реформування (а відповідно – нестабільності) – справа непроста. Виживати тоді, коли твоя нестабільність накладається на тло великої державної нестабільності – питання значно складніше. Саме в таку ситуацію потрапили українські ЗМІ, що пройшли роздержавлення. Спілкуючись із колегами з таких видань, уже впродовж тривалого часу проводячи моніторинг місцевих медіа, експерти ІДПО розуміють їх проблеми. І не раз говорили та писали про них: відсутність державної підтримки; патологічні стосунки з патологічною «Укрпоштою»; бідність рекламного ринку; падіння рівня довіри до ЗМІ та ослабла солідарність медійного цеху…

Українські роздержавлені ЗМІ Півдня України: чи спрацювала реформа?

Оприлюднено Залишити коментарОпубліковано в Аналітика, Статті

Роздержавлені мас-медіа Півдня України в цілому мають низькі оцінки за дотримання професійних стандартів, при цьому не всі видання, що пройшли два етапи реформування, стали незалежними від влади по суті. Про результати трьох хвиль моніторингів роздержавлених ЗМІ України, що проводяться експертами ІДПО, розповіла на конференції «Випробування олігархією. Українські реалії, зарубіжний досвід, перспективи подолання» аналітикиня Інституту Наталія Стеблина. Конференція відбувалася в Українському католицькому університеті в місті Львів. Організатором виступила кафедра політичних наук.

Донецькі медіа

Що включає політичне «меню» донецьких медіа

Оприлюднено Залишити коментарОпубліковано в Аналітика

Експерти Інституту демократії ім. Пилипа Орлика вивчили контент кількох популярних інформаційних ресурсів Донеччини за період березень-серпень 2018 року для того, щоб з’ясувати, чи пропонують читачеві політичну «джинсу» в рамках чергової передвиборчої кампанії.

Алла Федорина

Чи настане відповідальність безвідповідальних медіа?

Оприлюднено Залишити коментарОпубліковано в Аналітика

Журналісти повідомляють, а ще – вказують, доскіпуються та викривають. Така, власне, невдячна місія фаху, за що часто й не люблять тих, хто до нього належить. Здається, чого б на дзеркало (читай – мас-медіа) кивати, коли у ньому лише відображується несимпатична пика?

Свідомі та несвідомі маніпуляції в житомирських ЗМІ, або Чому місцеві медіа воліють не інформувати, а впливати

Оприлюднено Залишити коментарОпубліковано в Аналітика

Протягом кількох періодів моніторингу поспіль, які проводять експерти Інституту демократії ім. Пилипа Орлика, житомирські газети демонстрували незвичний, як для ЗМІ центральної України показник – присутність проросійських меседжів.