Про шкоду емоцій та користь критичного ставлення до повідомлень: прості правила протидії дезінформації

Представники освіти Куп’янщини відвідали тренінг від Інституту демократії імені Пилипа Орлика «Ворожа пропаганда та дезінформація: як розпізнати та протистояти». Завдяки сприянню редакцій медіа, що пройшли навчання в «Екстернаті» ІДПО («Вісник Куп’янщини» і «Вісті» з Пулин, що на Житомирщині), тренінг зібрав більше 30 учасників і учасниць з двох областей України.

Щоб боротися з ворожою пропагандою, суспільству потрібно бути медіаграмотним

Інститут демократії імені Пилипа Орлика у партнерстві з Дніпровським Центром журналістської солідарності НСЖУ вже не вперше проводить заходи, що допомагають стимулювати попит на кращу журналістику та вдосконалити навички критичного мислення громадян. Цього разу тренінг «Якісні медіа VS Пропаганда: наш фронт у медіапросторі воєнної доби» зібрав у онлайн-форматі журналістів медіа Дніпропетровщини, Сумщини, позаштатних дописувачів, викладачів вишів та студентів – майбутніх журналістів і політологів.

Порада щодо медіаосвіти: відвідати тренінг із медіаграмотності!

Тренінг на тему «Дезінформація як зброя: що протиставимо? Інформаційна безпека в час війни», що відбувся в Сумах, зібрав різних людей. Більшу частку склали медійники, а ще – викладачі, студенти та інші зацікавлені в ніби широко обговорюваній сьогодні, але досі непростій темі. Оскільки ж тренери віддали цього разу перевагу практичному компоненту, спілкування вийшло жвавим і, як зазначили у відгуках учасники, корисним.

Надали «крила»: редакції, що закінчили Екстернат ІДПО, відчули натхнення і підтримку для злету

Починаючи з грудня минулого року десять локальних редакцій з восьми областей України навчалися в програмі «Екстернат ІДПО», набуваючи нових знань щодо виробництва сучасного медіа. Дослідження цільових аудиторій в залежності від каналу комунікації, вимоги до якості контенту, організація роботи редакції в умовах дефіциту ресурсів, написанні грантових заявок і робота із донорами, можливості отримати прибутки з кожної з медійних платформ і нарешті візуалізація інформації та робота зі штучним інтелектом – таким був перелік тематичних модулів навчання. Після кожної зустрічі із тренером/кою протягом місяця редакції мали можливість отримувати індивідуальні консультації, розв’язуючи власні завдання. Наприкінці липня 2023 року усі зустрілися в Києві, щоб поділитися напрацьованим досвідом і здобутками.

Не словом єдиним: учасники Екстернату озброїлися знаннями щодо створення інфографіки і використання штучного інтелекту

Днями завершився навчальний курс «Екстернат ІДПО», у якому протягом півроку брали участь редакції з восьми областей України. Останньою стала тема візуалізації даних: тренінг «Невербальні елементи медіа контенту» провів дизайнер-верстальник, викладач кафедри мультимедійних технологій і медіадизайну КНУ імені Тараса Шевченка Сергій Шашенко.

В Одесі відбувся майстер-клас для майбутніх та чинних фіксерів

Інститут демократії ім. Пилипа Орлика провів черговий майстер-клас в Одесі. Фіксер і локальний продюсер Юрій Залізняк поділився своїм цікавим і корисним досвідом. Участь у заході взяли діючі фіксери й продюсери, а також ті, хто планує обрати цю роботу та спеціалізацію. Захід пройшов у співпраці з Media Center Ukraine – Odesa.