Нотатки про медіа Сходу. Телевежа як символ

Зовсім не помпезно, а якось, навіть, буденно завершилося спорудження важливого об’єкта в потрібному місці. Телевежа заввишки 150 метрів, що підсилить мовлення як на тимчасово непідконтрольні території, так і на кілька районів двох областей, з’явилася в смт Камишуваха Попаснянської територіальної громади Сєвєродонецького району Луганської області. За оцінками фахівців, завдяки синхронізації нової і Бахмутської телевеж радіус сигналу значно збільшиться. Українські канали стануть доступні в таких підконтрольних агресору густонаселених містах, як Горлівка, Дебальцеве, Вуглегірськ, Алчевськ і Стаханов. Телевежа має забезпечити трансляцію майже 30 каналів цифрового телебачення та восьми радіоканалів і вже запрацювала в тестовому режимі.

Локальне вигорання. Чому місцеві журналісти йдуть з професії?

Професійне вигорання… Зазвичай людина гуглить це словосполучення, коли раніше улюблена робота стає не підйомним тягарем. Вперше цей термін ввів у вжиток американський психіатр Герберт Фрейденберг у 1974 році, щоб описати стан співробітників кризових центрів і лікарень. Пізніше про вигорання почали говорити в контексті інших професій типу «людина — людина» (таких як вчителі, психологи, журналісти та ін.).

Про медіаекологію та баланс позитивних і негативних новин на популярних українських телеканалах

Телеканали повинні не лише продавати новини, а й виловлювати з щоденного потоку подій і показувати суспільству приклади людського благородства, героїзму, вірності, патріотизму, інформувати про новини літератури, музики, образотворчого мистецтва, кіно. Адже життя – це не пекло, яким його часто намагаються зобразити нам у телевізійних новинах, а драма людського духу, в якій є і жорстокість, і людська доброта, і моменти щастя, і трагедії, тому не треба перетворювати новини на поганий кримінальний роман, у якого немає нічого, крім безпросвітної і депресивної чорнухи.

Журналістика рішень як рішення для регіональної журналістики

На наше переконання, новим трендом журналістики може стати концепція «журналістика рішень» (Constructive Journalism). Журналістика рішень бачиться дослідникам як конструктивне рішення щодо виходу масмедійної діяльності з кризи аудиторної привабливості, подолання конкуренції традиційних ЗМІ щодо соціальних медіа та відновлення соціального діалогу між інститутом медіа та громадськістю.

Чи потрібна державна підтримка локальним медіа?

Після роздержавлення друковані ЗМІ опинилися перед проблемою виживання. Тим більше вона поглиблюється через загальну тенденцію – щорічний спад тиражів. Як наслідок, невеликі друковані видання в малих містечках нині в жорсткій рецесії. Частина з них уже закрилася, частина – на межі банкрутства. Шкода, адже саме районки, як єдине джерело місцевої інформації, надають контент, який загальнодержавні ЗМІ ніколи не запропонують. Тож їм життєво необхідна допомога для розвитку!

То чи справді Одеса «йде під воду після зливи»? Або як писати адекватні тексти про негоду

«Течія відносить щось подібне до тіла людини», «в Одесі під час зливи потонула маршрутка з людьми», курортне місто «йде під воду» – такі повідомлення з’явилися в деяких українських ЗМІ після нещодавньої негоди, яка накоїла лиха не тільки в Одесі, але й у багатьох інших регіонах України. Здавалося, що Одеса таки стане новою Атлантидою, містом, в якому замість людей плаватимуть риби, а замість дерев роститимуть водорості.

Оскільки у текстах про негоду ми знайшли низку помилок, то у цьому тексті вирішили розповісти про те, як чому ці неточності виникли. І як їх уникнути у майбутньому.